سرویس: اردبیل
کد خبر: 82586
|
20:17 - 1398/06/24
نسخه چاپی

یادداشت؛

انفجار آرامکو، زنگ خطر مرگ برای آل سعود

انفجار آرامکو، زنگ خطر مرگ برای آل سعود
کارشناس مسائل سیاسی پارس آباد به قدرت نمایی اخیر انصارالله در خاورمیانه اشاره کرد و نوشت:حمله پهبادی یمن به تاسیسات نفتی سعودی ها، فصل جدیدی از قدرت نمایی انصارالله و گروه های مقاومت در خاورمیانه را به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی پارس آباد در تازه ترین یادداشت خود به قدرت نمایی انصارالله و گروه های مقاومت در خاورمیانه پرداخت و نوشت:حمله پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی سعودی ها فصل جدیدی از قدرت نمایی انصارالله و گروه های مقاومت در خاورمیانه است.

اقدام انصارالله در حمله به تاسیسات نفتی عربستان پیامی بود برای سعودی ها که دنباله روی سیاست های غرب هستند و خود را وارد معرکه ای کرده اند که امروز حامیانشان علی رغم دادن سامانه های دفاع موشکی پیشرفته آن هم با هزینه های هنگفت، هم نمی تواند از خودشان و ثروت و قدرتشان دفاع کند.
 
نکته بعدی این اقدام پیام آشکاری برای حامیان منطقه ای و غربی سعودی ها بود که پایگاه های نظامی و نیروهایشان در تیررس موشک ها و پهپادهای انصارالله و گروه های مقاومت است و این تنها زنگ خطری است که برای آنها به صدا درآمده است،
 
سعودی های الان باید نگران اقدامات آینده خود باشند چراکه بعد از این هرگونه اقدام آنها برایشان از بازارهای جهانی و موقعیت فروش نفت گرفته تا قدرت نمایی در منطقه،و در جوامع بین المللی و سرمایه گذاری شرکتهای نفتی جهان در کشورشان و از همه مهمتر امنیت داخلی، زیان بار خواهد بود.
 
نکته بعدی دیدار خالد بن سلمان با منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمنی ها است که در خبرگزاری ها به آن اشاره شده، دیداری که سعودی ها بدنبال راه اندازی جنگ و تنش بین احزاب داخلی یمن هستند چرا که اوضاع داخلی یمن دارای ثبات نسبی است و احزاب و گروه های مبارز یمنی مسمم به دفاع از حاکمیت سرزمینی خودشان هستند.
 
این دیدار هم کاملا مشخص می کند که دیگر سعودی ها امیدی به ایالات متحده و متحدان عربی خود ندارند و دست به اقدامات و دیدارها برای انجام تنش و اختلاف در داخل یمن هستند تا با فرار از باتلاقی که خودشان به وجود آوردند شکست خود را جمع کنند چراکه امروز سعودی ها در داخل مورد سرزنش و انتقاد شدید احزاب و شاهزادگان خود  قرار دارند.
 
 
انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد