سرویس: اردبیل
کد خبر: 82647
|
18:19 - 1398/06/28
نسخه چاپی

ورکشاپ تخصصی طراحی پوستر «سوگواره هنر عاشورایی» در اردبیل+تصاویر

ورکشاپ تخصصی طراحی پوستر «سوگواره هنر عاشورایی» در اردبیل+تصاویر
مسئول حوزه هنری استان اردبیل از هنر عاشورایی به عنوان هنر زندگی نام برد و با بیان اینکه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی دارای جایگاه ویژه ای است گفت: ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی، فراحسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، کارگاه تخصصی طراحی پوستر سوگواره هنر عاشورایی ظهر امروز با حضور حجت مجرد،کارشناس ارشد گرافیک و مدرس دانشگاه با شرکت 25 نفر از هنرمندان اردبیلی، در نگارخانه زنده یاد شهرام رضایی حوزه هنری اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی مسئول حوزه هنری استان اردبیل بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌هایی از این دست موجب ارتقا دانش و آموزه‌های هنری شرکت‌کنندگان می شود، گفت: یکی از وظایف ارگان‌هایی مثل حوزه هنری فراهم کردن امکان و فضای لازم برای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی است. 

وی افزود: هنر عاشورایی، هنر زندگی است و به زمان و مکان محدود نیست. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد. در آثار نقاشی، تصویرگری، گرافیک و سایر هنرها، معیارهایی مثل طراحی، رنگ، فرم، ترکیب‌بندی، نور و سایه. ملاک‌های بررسی هستند. اما ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی از نوع فراحسی است. 
 
مسئول حوزه هنری استان افزود: درک موضوع، نحوه پرداخت به موضوع، جهت و میزان اثر‌بخشی، جاودانگی، عمق معرفت می‌تواند معیارهایی برای بررسی محتوایی یک اثر هنری است. 
وی با بیان اینکه عاشورا بزرگترین و مهمترین ویژگی فرهنگ ماست،تصریح کرد: عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار، هدایتگر و حیات‌بخش در تار‌ و ‌پود زندگی ما تنیده شده است. 
 
 نقد و بررسی آثار شرکت‌کنندگان،قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا از جمله برنامه های سوگواره هنر عاشورایی در اردبیل بود.
 
 
انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد