سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82662
|
20:32 - 1398/06/30
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خبرداد؛

برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در اردبیل/ رونمایی از کتاب سرداران نوجوان / راه اندازی سالن سینمای دفاع مقدس در اردبیل

 برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در اردبیل/ رونمایی از کتاب سرداران نوجوان / راه اندازی سالن سینمای دفاع مقدس در اردبیل
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه یک هزار و دویست عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در اربیل برگزار می شود گفت: رونمایی از 14 عنوان کتاب و برگزاری همایش 650 نفره رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع فرصت مغتم برای تقویت ارزشهای دفاع مقدس و مرور تاریخ گوهربار 8 جنگ تحمیلی استکبار بر ایران اسلامی است. 

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهدف و اهمیت حفظ و نشر ارزشها و آثار دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: مقاومت و ترویج فرهنگ انقلابی و ولایتمداری، ایثار، جهاد و شهادت در کنار تقویت روحیه خودباوری ملی و دینی ازجمله اهداق سی و نهمین بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان رادبیل است.

واحد از برگزاری یک هزار و دویست عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان اردبیل خبرداد و گفت: برنامه های امسال با شعار ما پیروزیم برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح روند پیشرفت باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل پرداخت و گفت: در سال 1396 تعداد 10 موزه و مرکز فرهنگی مربوط به حوزه دفاع مقدس در کشور افتتاح شد و قراربود در سال1397 نیز 6 موزه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه باغ موزه اردبیل در فاز اول اجرایی خود در سه محور آماده بهره برداری است، گفت:سالنی به متراژ 350 مترمربع مربوط به اسناد و گنجینه های دفاع مقدس، یک سالن با عنوان ستاره  و سالن سوم تحت عنوان خط شکنان عاشورا آماده خدمت رسانی به همشهریان است که امیدواریم در دهه فجر امسال با حضور مسئولان افتتاح شود.

واحد به سالن آمفی تئار 400 نفره باغ موزه اردبیل اشاره کرد و گفت: با کمک های استنداری اردبیل و وزارت فرهنگ و ارشاد و اختصاص دو میلیارد و پانصد میلیون تومان و نصب تجهیزات لازم این آمفی تئاتر به سالن سینمای دفاع مقدس اردبیل تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به سالن های دیگر مجموعه باغ موزه اردبیل اشاره کرد و گفت: دو سالن با متراژ 1384 مترمربع یکی با کاربری گالری دائمی و موقت و دیگری با کاربری روایتکری با ظرفیت  700 نفر اماده بهره برداری است که در هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در این مکان ها اجرا خواهد شد.

واحد در بخش دیگری از سخنان خود به یادمان های شهدای گمنام در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در 34 نقطه مختلف استان اردبیل پیکر مطهر 74 شهید گمنام آرمیده است  که از میان یادمان 14 شهید گمنام به صورت 10 درصد تکمیل شده  و 9 یادمان نیز شاهد پیشرفت فیزیکی  50 تا 80 درصدی است و کار مطالعاتی 5 یادمان نیز در مراحل پایانی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در سراسر استان پرداخت و گفت: دیدار اعضای ستاد برگزاری گرامی داشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ، فضاسازی محیطی، برگزاری برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس توسط ادارات و شهرداری ها و مجامع امور صنفی در کنار رونمایی از 14 عنوان کتاب مربوط به دفاع مقدس، یادواره های متعدد شهدا در اردبیل و شهرستان ها، تجلیل از فرماندهان پیشکسوت در اردبیل و مشگین شهر ، رزمایش و بازسازی عملیات والفجر 8 در ایام دفاع مقدس، اجرای نمایش افلاکیان خاکی در هر شب از ایام هفته دفاع مقدس و اجرای زنده برنامه گجه لر از سیمای مرکز اردبیل در محل نمایشگاه از جمله برنامه های ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس در اردبیل است.

وی در ادامه سخنان خود به رونمایی کتاب های" پیام افق "،اشعار پدر شهید خراسانی، " وضعیت قرمز، پژوهش بمباران اردبیل"،" خادمان آسمانی" زندگینامه شهدای دولت در استان اردبیل،" سرداران نوجوان "زندگینامه ۳۳ شهید ۱۳ ساله استان،" پرواز با خورشید" زندگینامه شهدای محرم،" لمس تماشا " زندگینامه شهید مدافع حرم علی سیفی و کتاب"کانال پنجم" خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس حاج اژدر محمدی دوست به نویسندگی مهدی محمدی اشاره کرد و گفت: در مجموع 14 جلد کتاب در طول هفته دفاع مقدس در اردبیل رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به برگزاری برنامه تجلیل از طلاب و روحانیون نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و کارگاه‌های آشنایی با مبادی دفاع مقدس برای دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است.

وی همچنین از برگزاری محفل خاطره دانش آموزی و دیدار با خانواده ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی شهدا و برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در کنار همایش بزرگ بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس در بیله‌سوار همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:همایش بزرگ پیاده روی با خانواده، حضور نمادین نیروهای مسلح در نماز جمعه و کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی و یادواره عملیات والفجر 8 از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

واحد بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای برجسته سازی مفاهیم دوران دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس ، نمایشگاه «زن و مقاومت» در کنار برگزاری نمایش عملیات والفجر 8 و افلاکیان خاکی با هدف توجه به ظرفیت هنرمندان در استان برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاه مقدس فردا ساعت 9 صبح با رژه نیروهای مسلح در میدان ارتش اردبیل آغاز می شود، گفت: نمایشگاه فرهنگی و رزمی عملیات والفجر 8 نیز ساعت 17 عصر در محل باغ موزه اردبیل واقع در مجتمع فرهنگی شورابیل اردبیل افتتاح خواهد شد.
واحد از روایتگری 5 راوی به صورت روزانه در سالن ستاره های مجتمع اداری باغ موزه اردبیل خبرداد و گفت: نشست های روشنگری نیز در مساجد اردبیل  و شهرستان ها در طول ایام هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
وی نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان لاله و برگزاری شورای اداری استان در محل نمایشگاه، محافل خاطره گویی، نقد کتاب جهاد عشایر و بررسی نقش عشایر اردبیل در  دوران دفاع مقدس و تجلیل از سربازان نمونه یگان ها، شب شعر و خاطره  و نمایشگاه سبک زندگی را از جمله برنامه های روز اول هفته دفاع مقدس نام برد و گفت: در روز دوم نیزبا توجه به شعار روز که رونق تولید ملی و تقویت روحیه خودباوری نامگذاری شده است برنامه های تحت عنوان  جبهه اقتصادی توسط اداره کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی در محل نمایشگاه برگزار می شود.
 
واحد در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های روز سوم پرداخت و گفت: برگزاری کارگاه دفاع مقدس، یادواره های شهدا در شهرستان ها و یادواره شهدای شهرداری و توزی برق در اردبیل، همایش عفاف و حجاب در اصلاندوز و خاطره گویی برای دانش آموزان از جمله برنامه های سومین روز هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است.
 
وی از دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان ایثار و شهادت در اردبیل خبرداد و گفت: همایش بزرگ بسیجیان در شهرستان بیله سوار نیز در روز سوم هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
وی از حضور یکپارچه و متحد الشکل نیروهای مسلح در نماز جمعه خبرداد و گفت: سخنرانی پیش از خطبه توسط فرماندهان نیروهای مسلح در شهرستان ها و همایش پیاده روی با خانواده از جمله برنامه های پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در اردبیل است.
 
وی از برگزاری یادواره شهدای یگان دریایی در اردبیل خبرداد و گفت: همایش بزرگ نکوداشت رزمندگان با حضور 650 رزمنده دوران دفاع مقدس و رونمایی از کتاب کانال پنجم و با حضور سخنران کشوری مهمترین برنامه ششمین روز از هفته دفاع مقدس است.
 
 واحد سالروز شهادت شهیدان فلاحی،نامجو،فکوری، کلاهدوز و جهان آرا از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در این روز نیز همایش بزرگ فرماندهان دوران دفاع مقدس در شهرستان مشگین شهر برگزار خواهد شد که در این برنامه ضمن تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی نیز تبیین خواهد شد.
 انتهای پیام/ج 
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد