سرویس: اجتماعی
کد خبر: 82683
|
16:36 - 1398/06/31
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

اساتید دانشگاه ها زمینه های تعالی فرهنگ جامعه را فراهم کنند

اساتید دانشگاه ها زمینه های تعالی فرهنگ جامعه را فراهم کنند
امام جمعه اردبیل در جمع اساتید دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه گاهی یک تذکر اساتید بسیار بیشتر از پدر و مادر تاثیرگذار است، گفت: باید از این تاثیرگذاری برای احیای فرهنگ شایسته خود استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نشست اخلاق حرفه ای و الزامات محیط آموزشی بعد از ظهر امروز با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گاهی یک تذکر اساتید بسیار بیشتر از پدر و مادر تاثیرگذار است، گفت: باید از این تاثیرگذاری برای احیای فرهنگ شایسته خود استفاده کنیم.


وی افزود: اساتید باید از رسانه ها، تلویزیون و سایر عناصر تاثیرگذار برای احیای فرهنگ ملی و دینی ما استفاده کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برای چند طایفه مقاماتی داده است که یکی از آنها معلمین و علما هستند.


وی با اشاره به اینکه برخی از ناهنجاری ها برای کشور ما مهلک است، تصریح کرد: ما به آینده بزرگی نگاه می کنیم و باید در زمینه فرهنگی بیش از پیش فعالیت کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به نقش مدنیت در انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در روزگار امروز مدنیت نقش بزرگی دارد بنابراین ما به انقلاب فرهنگی نیاز داریم.


وی افزود: ما با شرایط آرمانی فاصله زیادی داریم و باید بتوانیم احساسات جمعی را برای رسیدن به این آرمان ها احیا و به کار بگیریم.


 عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: محیط های دانشگاهی و علمی به جهت تاثیرگذاری در جامعه فرصت برای هر کشور محسوب می شود که باید از آن برای راهبری جامعه استفاده کند.


وی با بیان اینکه حوزه های دیگر هم از اثرگذاری دانشگاه تاثیر می پذیرند، ادامه داد: به خاطر همین تاثیرگذاری است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در طول 4 دهه گذشته برای شیطنت در دانشگاه ها برنامه هایی را تدارک دیده بودند که به جهت پایبندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی هیچکدام از برنامه های خود را برای ضربه به انقلاب اسلامی نتوانستند پیاده کنند.


حبیبی با بیان اینکه آموزش عالی پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود، اظهار کرد: محیط های علمی اقتدار و خودباوری را به لایه های جامعه تزریق می کند.
 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد