سرویس: اجتماعی
کد خبر: 82686
|
00:01 - 1398/07/01
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

سرعت گیرها افزایش یابد/ امکان چهار خطه کردن جاده های اردبیل را نداریم

سرعت گیرها افزایش یابد/ امکان چهار خطه کردن جاده های اردبیل را نداریم
استاندار اردبیل گفت: با توجه به نبود امکان چهارخطه کردن تمام جاده های مواصلاتی در حال حاضر باید با کمترین هزینه ها اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده ای را در استان عملیاتی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو شامگاه روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به نبود امکان چهارخطه کردن تمام جاده های مواصلاتی در حال حاضر باید با کمترین هزینه ها اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده ای را در استان عملیاتی کنیم.

وی افزود: افزایش سرعت گیر و سرعت کاه در جاده های پرتردد از جمله جاده های شهرستان های شمال استان را برای کاهش سرعت و تصادفات جاده ای ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز در جاده ها بیشترین علت تصادفات می باشد ، باید هر گونه برنامه کم هزینه موقت در این مسیرها اجرایی شود.

وی نصب دوربین های ثبت تخلفات را از دیگر اقدامات لازم در راستای کاهش سرعت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: در صورت امکان از این ابزار نیز برای کنترل جاده ها استفاده شود.

مدیر کل حمل و نقل استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تصادفات جاده ای در شش ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  کاهش یافته است.

علی رحمتی گفت: در شش ماه سالجاری 63 میلیون تردد خودرو در جاده ها انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 59 میلیون مورد بود شش درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تردد ماشین های سنگین نیز از پنج میلیون و 500 مورد در سال گذشته به پنج میلیون و 600 مورد افزایش یافته است.

رحمتی گفت: همچنین سرعت های غیر مجاز در سالجاری نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته است.

مدیر کل حمل و نقل استان بیان کرد:بیشترین محور تردد در نیمه نخست سالجاری مسیر نمین _آستارا با شش میلیون و 400 مورد تردد بوده است.

وی با بیان اینکه سبقت غیرمجاز در شش ماهه نخست سالجاری در جاده های استان 14 درصد افزایش داشته ، تصریح کرد: مسیرهایی که بیشترین تخلفات رانندگی در آن انجام شده ، بران – سه راهی سربند ، قره آغاج – بران ، گرمی – سه راهی بیله سوار، سه راهی سربند – اصلاندوز ، لاهرود – سه راهی مشگین شهرمی باشد که سرعت های غیرمجاز باعث بروز تصادفات و تخلفات رانندگی شده است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد