سرویس: پارس آباد
کد خبر: 82697
|
08:52 - 1398/07/03
نسخه چاپی

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس؛

روند واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی باید بازنگری شود

روند واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی  باید بازنگری شود
نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و اقدامات سازمان خصوصی‌سازی نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  شکور پورحسین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مساله واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و اقدامات سازمان خصوصی‌سازی نیازمند بازنگری جدی و اقدام اساسی از طرف دولت است.

وی افزود: همچنین این مساله نیازمند تنویر افکار عمومی است در این بین لازم است نهادهای نظارتی نیز نتیجه بررسی‌های خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از سران سه قوه درخواست می‌کنم که با برگزاری یک جلسه مشترک و اخذ گزارش بی‌طرفانه نهادهای نظارتی به یک مفاهمه و تصمیم مشترک برسند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته رئیس دستگاه قضایی اقدامات خوبی در مبارزه با فساد و احقاق و احیای حق و عدالت انجام داده است؛ مردم مغان انتظار دارند که شرکت کشت و صنعت مغان به صاحبان اصلی آن برگردانده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه سد خداآفرین در این منطقه خطاب به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، افزود: طراحی تمامی این پروژه بر مبنای ۶۳ هزار هکتار زمین بوده و بودجه و امکانات نیز بر این اساس دریافت شده اما چه شده که سطح پروژه به ۳۶ هزار هکتار تقلیل پیدا کرده است.

وی در خصوص مساله جاده های مواصلاتی، ادامه داد: اگر جان مردم برای دولت ارزش داشته باشد، دولت باید بفهمد که بیشترین کشته ها مربوط به تصادفات جاده ای شهرستان ها است. جاده بیله سوار-اردبیل در سال جان صدها نفر را می گیرد از این رو دولت چه زمانی می خواهد برای رفع این مشکل اقدام کند.

پورحسین ضمن گلایه از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت، گفت: عدم تحرک این دو وزارتخانه‌ برای بسترسازی فروش مازاد محصولات تولیدی کشاورزان در کشورهای همسایه و همجوار موجب شده کشاورزان مغان از لحاظ مالی متضرر شوند که برای سطح تولید سال آینده نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی مشترک باید الگوی زیر سطح کشت را به‌صورت هدفمند، تدوین و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد سرمایه‌گذاری در منطقه پارس آباد و بیله سوار پایین و نرخ رشد بیکاری بالاست و بر این اساس جوانان مغان در سایه بیکاری دچار یأس، ناامیدی و افسردگی شدند که دولت باید در این مورد فکری اساسی کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد