سرویس: اقتصادی
کد خبر: 82738
|
00:01 - 1398/07/07
نسخه چاپی

اساتاندار اردبیل:

حمایت از کالای داخلی میزان کالاهای قاچاق را کاهش می دهد

 حمایت از کالای داخلی  میزان کالاهای قاچاق را کاهش می دهد
استاندار اردبیل گفت:رقابت در بازار جهانی، ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی در داخل کشور و حمایت از کالای داخلی می تواند میزان کالاهای قاچاق را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو شامگاه روز شنبه در جلسه مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان اردبیل اظهار داشت: برای کنترل قاچاق و مصرف کالاهای وارداتی غیرقانونی لازم است فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نیز برنامه داشته باشیم‌.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه و اقلام انبار شده باید شفاف سازی شود و دستگاه های کشف کننده کالاهای قاچاق نیز موظف هستند این کالاها را تحویل سازمان اموال تملیکی استان دهند.

بهنام جو پدیده قاچاق را به هم زننده سیستم اقتصادی جامعه بر شمرد و گفت: طبق آمار اعلام شده ۱۳۶۸ فقره پرونده در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد بارنامه هایی که از شرکت حمل و نقل ارسال می شود دارای کدپستی است، افزود: در بحث نظارت و بازرسی باید اکیپ ها بصورت تلفیقی تشکیل شده و در رابطه با افراد دانه درشت هیچگونه اغماض نکنند.

استاندار اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از پدیده قاچاق کالا و احتکار اقلام مورد نیاز مردم، شناسایی انبارهای رسمی و غیر رسمی موجود در استان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: برای بازرسی و شناسایی انبارهای رسمی باید کارگروهی از دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده تا عمل پایش در مسایل قاچاق شروع شود.

بهنام جو با بیان اینکه کالاهای کشف شده باید تحویل سازمان اموال تملیکی شود گفت:معمولا کالاهای کشف شده خارجی مصرف خارجی دارند و باید با هدف صادرات به مزایده گذاشته شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق آمار۱۵۰۰ مورد انبار تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و ثبت شده است و در سایر بخش ها نیز به تفکیک باید بانک اطلاعاتی برای انبارها تشکیل شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد