کد خبر: 82775
|
09:06 - 1398/07/10
نسخه چاپی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

۲۸ هزار سالمند اردبیلی تحت حمایت کمیته امداد هستند

 ۲۸ هزار سالمند اردبیلی تحت حمایت کمیته امداد هستند
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۶ سالمند، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که با ارائه خدمات حمایتی تلاش داریم بخش مهمی از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسین دشتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۶ نفر از مددجویان بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند،اظهار داشت: ارائه خدمات به سالمندان نیازمند از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا نیازهای ضروری آنها در زمینه‌های دارویی و درمانی برطرف شود.
وی با اعلام اینکه ۱۸ هزار و ۷۷۶ زن سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: ۹۷۳۰ مرد سالمند نیز از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: این نهاد با ارائه خدمات حمایتی، درمانی و فرهنگی بخش مهمی از نیازهای اساسی سالمندان را رفع می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه طبق آخرین آمار اعلامی از سوی مراجع ذیربط این استان دارای ۱۲۰ هزار سالمند است، گفت: بر اساس این آمار، حدود ۲۵ درصد سالمندان سطح استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
وی با بیان اینکه مددکاران و امدادگران کمیته امداد استان اردبیل موظف هستند با سعه صدر از سالمندان تحت حمایت دیدار کرده و رفع مسائل و مشکلات اساسی آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، افزود: دیدار و همنشینی با سالمندان تحت حمایت در طول سال و به صورت مستمر توسط مددکاران انجام می‌شود تا کوچک‌ترین نیازهای آنها بررسی شده و درصدد برطرف کردن آن باشیم.
دشتی با اشاره به اینکه سالمندان نسبت به سایر خانوار‌های تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند، بیان کرد: مددکاران این نهاد با احساس وظیفه بیشتر نسبت به افراد سالمند، کمک می‌کنند تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری متحمل سایر مسائل زندگی نشوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۹ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل بالای ۱۰۰ سال سن دارند، افزود: مسن‌ترین مددجوی تحت حمایت ساکن مشگین شهر است که ۱۱۵ سال سن دارد.
وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز سالمند ۱۵ نفر از مددجویان بالای ۶۰ سال به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، بیان کرد: دیدار و همنشینی با سالمندان در این روز از برنامه‌های مهمی است که در تمامی شهرستان‌های تابعه استان اردبیل صورت خواهد گرفت.
دشتی با بیان اینکه با همکاری پزشکان عمومی و کارشناسان شبکه بهداشت درمان، خدمات درمانی مناسبی در طول سال به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: بیمه پایه، خدمات بیمه تکمیلی درمان، طرح غربال‌گری بیماری، تجهیزات پزشکی و پرداخت هزینه‌های درمانی و نگهداری از جمله اقدامات کمیته امداد استان اردبیل برای رفع مشکلات درمانی و دارویی سالمندان تحت حمایت است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حفظ حرمت و عزت سالمندان تحت حمایت همواره در تمامی ابعاد خدمت‌رسانی مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: تکریم سالمندان توسط امدادگران کمیته امداد استان اردبیل به زمان و مکان خاصی مربوط نمی‌شود و همگی وظیفه داریم به نحو احسن آنها را مورد دلجویی قرار دهیم.
وی با اعلام اینکه کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* برای دریافت آسان کمک‌های مردمی به منظور دستگیری از سالمندان در اختیار خیران و نیکوکاران قرار دارد، بیان کرد: سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ از دیگر روش‌های الکترونیکی کمیته امداد استان اردبیل برای دریافت کمک‌های مردمی به سالمندان تحت حمایت است.
 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد