کد خبر: 82801
|
16:50 - 1398/07/12
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

فاز اول کارخانه کامیون سازی مشگین شهر آماده افتتاح /5 هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار می شوند

فاز اول کارخانه کامیون سازی مشگین شهر آماده افتتاح /5 هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار می شوند
استاندار اردبیل گفت:فاز اول کارخانه کامیون سازی مشگین شهر قابل افتتاح است و با تکمیل این پروی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخصوژه ، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو ظهر امروز جمعه در جریان بازدید از کارخانه کامیون سازی اظهار داشت:با هماهنگی و تلاش دستگاه های متولی از جمله شرکت برق، گاز، شهرک های صنعتی، اداره صنعت معدن و تجارت زیرساخت های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون بصورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد‌.

وی افزود: در حال حاضر بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و در یک ماه آینده ۲۰۰ نفر نیز برای استخدام آگهی می شوند و به گفته سرمایه گذار بیش از۵۰۰نفر در فاز اول مشغول به کار می شوند.

استاندار اردبیل ایجاد این شهرک را فرصت مناسبی برای منطقه بر شمرد و اظهار کرد: کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ارزش افزوده منطقه را افزایش داده و سبب ایجاد واحدهای مکمل منحصر به فرد می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه اندازی شده تصریح کرد: با حمایت مسوولان دستگاه های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساخته می شود که در کشور رکورد خوبی برای استان و شرکت حدید مبتکران است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخص، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می شود گفت: علاوه بر اشتغال مستقیم برای جوانان منطقه برای دهیاران و شهرداری ها اینگونه واحدها درآمدزایی بسزایی دارد و ارزش افزوده منطقه نیز با احداث هر واحد صنعتی قابل توجه می شود‌.

وی با بیان اینکه رفع موانع نرم افزاری این کارخانه توسط نیروهای بومی انجام می شود گفت: جوانان تحصیل کرده و آموزش دیده در این مجتمع شاغل شده که هرکدام نان آور یک خانواده می شود.

 اکبر بهنام جو گفت: حدید مبتکران پروژه خوبی در منطقه شروع کرده و وظیفه همه ماست از سرمایه گذاران تکریم کنیم و مشکلات آنها را شخصا پیگیر باشیم‌.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تکمیل این پروژه تحول عظیمی در اشتغال و اقتصاد منطقه ایجاد می کند و دل نگرانی خانواده ها در رابطه با اشتغال فرزندانشان کاهش می یابد.

 بهنام جو ادامه داد: قطعات خط تولید این کارخانه خریداری شده و آموزش فنی حرفه ای باید برای ارایه آموزش های مورد نیاز امکانات لازم را در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد.

وی تامین گاز مورد نیاز و ۲۰مگاوات برق را از ضروریات این پروژه برشمرد و افزود:در سال آتی مشکلات زیر ساختی فازهای بعدی این شهرک زیر نظر مشاورهای فنی تخصصی تامین با مساعدت دستگاه های اجرایی متولی تامین می شود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد