سرویس: اردبیل
کد خبر: 82808
|
15:01 - 1398/07/13
نسخه چاپی

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش انجام گرفت:

اعزام 320 دانش آموز دختر اردبیل به راهیان نور شمالغرب کشور+تصاویر

اعزام 320 دانش آموز دختر اردبیل به راهیان نور شمالغرب کشور+تصاویر
320 نفر از دانش آموزان دختر اردبیل با بدرقه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل و مسئولین بسیج دانش آموزی جهت آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز 320 نفر از دانش آموزان دختر ناحیه 1 اردبیل جهت بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس با بدرقه مسئولین بسیج و اداره کل آموزش و پرورش از جمله سرهنگ شکر عبدی معاون  هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع)، ایرج نقی پور مسئول بسیج دانش آموزی استان اردبیل و احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل  به استان آذربایجان غربی اعزام شدند.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم بدرقه دانش اموزان که در سالن شهدای دانش آموز ناحیه یک برگزار شد به تبیین فلسفه اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش موظف به تربیت دانش آموزان در تمام عرصه ها است.

وی افزود: بر اساس ساحت های 6 گانه سند تحول، نسل جدید بایستی بر اساس تربیت دینی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی رشد پیدا کند.

ناصری به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در طول دوران 8 سال جنگ تحمیلی مردان بزرگ و تاریخ سازی از جای جای کشور به فرمان امام خمینی ره برخاستند تا در مقابل متهاجمان بایستند و از کیان کشور دفاع کنند.

وی وظیفه امروز جوانان کشور در پاسداشت خون شهدا را یادآور شد و گفت: همه وظیفه دارند تا با درک ایثار و فداکاری ها شهدا که امنیت و آراکمش کشور مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان است در اعتلای راه آنها بکوشند.

ناصری در پایان سخنان خود از راهیان نور به عنوان اردوی فرهنگی و تربیتی نام برد .

سید غلامحسن خلیلی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل  آموزش و پرورش نیز در حاشیه این مراسم گفت: اجرای اردوی کاروان راهیان نور حاصل هماهنگی صمیمانه و دوستانه بین آموزش و پرورش استان و سپاه حضرت عباس (ع) است که هر سال بر شکوه و عظمت این برنامه افزوده می شود.

وی برنامه راهیان نور را در راستای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این اردوها، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است.

موسوی در پایان سخنان خود به تداوم اعزام دانش آموزان به راهیان نور اشاره کرد و گفت: بیش از ده هزار دانش آموز از سراسر استان اردبیل   تا پایان آذرماه جهت آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد