سرویس: اردبیل
کد خبر: 82815
|
07:56 - 1398/07/14
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

کارخانه فروسیلیسیوم در خلخال احداث می شود/ تامین اعتبار احداث کتابخانه عمومی در خلخال

کارخانه فروسیلیسیوم در خلخال احداث می شود/ تامین اعتبار احداث کتابخانه عمومی در خلخال
استاندار اردبیل با بیان اینکه کارخانه فروسیلیسیوم با سرمایه گذاری خارجی در خلخال احداث می شود گفت:بانک صنعت و معدن نیز نسبت به اختصاص تسهیلات به این واحد اعلام آمادگی کرده که پس از آغاز عملیات اجرایی پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران از احداث  کارخانه فروسیلیسیوم با مشارکت سرمایه گذار خارجی در شهرستان خلخال خبرداد و گفت: سرمایه گذار این طرح نسبت به شناسایی و خریداری زمین مورد نیاز اقدام کرده که آب و سایر زیرساخت های لازم نیز از طریق استانداری تامین می شود.

وی افزود: بانک صنعت و معدن نیز نسبت به اختصاص تسهیلات به این واحد اعلام آمادگی کرده که پس از آغاز عملیات اجرایی پرداخت می شود.

بهنام جو گفت: حضور سرمایه گذاران فرصتی مغتنم برای استان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات استان است و مسوولان استان برای حمایت از سرمایه گذاران همدل هستند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به احداث کتابخانه خلخال نیز اشاره کرد و گفت: مالکیت کتابخانه عمومی قدیم خلخال بر عهده آموزش و پرورش بوده و این اداره نیز به یک مرکز کانون فرهنگی تربیتی نیاز دارد که با تهاتر می توان زمین های فرهنگی را برای احداث این دو مرکز مهم در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه محل کتابخانه عمومی به دلیل قدمت تاریخی نباید تغییر کند افزود: این کتابخانه در سال۱۳۴۴به مساحت ۳۷۵متر احداث شده و مردم نسبت به این مکان فرهنگی عرق دارند و باید بازسازی شود و زمین مورد نظر برای احدث کتابخانه در سی متری با نظر کارشناسی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
استاندار اردبیل افزود: جهت پیگیری تامین اعتبار لازم برای احداث این دو مرکز فرهنگی فرماندار، نماینده و مدیران اجرایی هماهنگی های لازم را در سفر رییس جمهور به استان اردبیل داشته باشند.
بهنام جو ادامه داد: احداث نهادهای فرهنگی برای ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش اسیب های اجتماعی ضرورت دارد و برای این امر مهم همگان باید تلاش کنند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد