سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82820
|
13:27 - 1398/07/14
نسخه چاپی

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل :

صادرات 3 میلیون تن پای مرغ از اردبیل به ویتنام/ ترکیه وارد کننده جدی آلایش غیر خوراکی از استان است

صادرات 3 میلیون تن پای مرغ از اردبیل به ویتنام/ ترکیه وارد کننده جدی آلایش غیر خوراکی از استان است
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 3 میلیون و 686 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین المللی دامپزشکی در یک سال گذشته به مقصد کشور ویتنام صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، صادق صالحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:  3 میلیون و 686 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین المللی دامپزشکی در یک سال گذشته به مقصد کشور ویتنام صادر شده است.

وی: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها ، شاخص ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی ، پای مرغ تولیدی استان در این کشور مشتریان زیادی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل  کشور  ترکیه را یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان برشمرد و گفت: در همین مدت یک میلیون و 680 هزار کیلوگرم آلایش غیرخوراکی طی 70 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادرات داشته ایم.

وی  با اشاره به اینکه در یک سال گذشته نزدیک به 2 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی به مقصد کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، افغانستان ، ترکمنستان طی 66 فقره گواهی حمل بهداشتی صادر شده است ، خاطر نشان کرد: استان اردبیل یکی از استانهای مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده ترین قطبهای صادرات جوجه یکروزه در کشور است.

صالحی در حوزه عسل نیز گفت : در همین مدت 142 هزار و 158 کیلوگرم عسل به مقصد کشورهای عراق ، کویت ، مالزی و کانادا طی 15 فقره گواهی بهداشتی بین المللی حمل صادر شده است.

وی در عین حال از صادرات 44 هزار و 230 کیلوگرم ماهی زنده به مقصد کشور آذربایجان طی 26 فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی در همین مدت خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه یکی از حوزه های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی ، نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای دام و طیور است ، گفت : در حال حاضر 15 باب کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی افزود : از این تعداد   4  باب کشتارگاه صنعتی طیور ، 3 باب کشتارگاه صنعتی دام و 8 باب کشتارگاه سنتی دام می باشند که در تمامی این کشتارگاهها ناظران فنی و بهداشتی دامپزشکی و ناظران روحانی
صالحی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از  13 میلیون و 200 هزار قطعه طیور در 5 کشتارگاه صنعتی طیور استان تحت بازرسی بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی به صورت کاملاً بهداشتی و بسته بندی هویت دار وارد چرخه مصرف شده است افزود: ذبح طیور و تمامی مراحل کشتار در کشتارگاههای طیور که همگی صنعتی هستند ، تحت نظارت بهداشتی و فنی دامپزشکی انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد : در همین مدت 168 هزار و 545 رأس دام سنگین و سبک در 3 باب کشتارگاه صنعتی دام و 8 باب کشتارگاه سنتی دام استان ذبح و پس از انجام فرآیند بازرسی های بهداشتی و فنی وارد بازار مصرف شده است.

 صالحی خاطر نشان کرد علیرغم اینکه در سالهای اخیر کشتارگاههای سنتی استان ساماندهی شده اند ولی همچنان مصمم هستیم و پیگیر تجمیع این واحدهای کشتارگاهی در کشتارگاههای صنعتی دام استان می باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد