کد خبر: 82823
|
10:45 - 1398/07/15
نسخه چاپی

پایتخت "حسینیت"، پل عبور 12 هزار زائر خارجی به کربلا/مسافران اربعین؛ از سرزمین های شمالی +فیلم وعکس

پایتخت "حسینیت"، پل عبور 12 هزار زائر خارجی به کربلا/مسافران اربعین؛ از سرزمین های شمالی +فیلم وعکس
امسال نیز همانند سالهای گذشته اردبیل نقطه وصال عشاق خارجی سالار شهیدان از ایران به کربلا شده است و گویا هرچه فتنه گران بیشتر می کوشند که این اجتماع جهانی را کم فروغ کنند بر درخشانی آن افزوده تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،چند روزی به اربعین نمانده است هیاهوی فتنه‌گران آمریکایی - انگلیسی - عبری - سعودی که برای مقابله با موج عظیم اربعین حسینی و با تمرکز بر مردم عراق و با هدف مقابله با تشکیل امت واحده و همچنین ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق شکل گرفته است تا به هر طریقی که شده شعار "حب الحسین یجمعنا" کمرنگ کنند.

اما غافل از آن هستند که محبت حسین همه عاشقان را فارغ از دین،مذهب و ملیت گردهم آورده است و هماهنگونه که در سال 88 با سوزاندن پرچم سالار شهیدان خواستند این عشق را خاکستر کنند اما از آن حماسه 9 دی ای به پا خاست که تمامی فتنه ها را با خود شست و برد.

امسال نیز همانند سالهای گذشته اردبیل نقطه وصال عشاق خارجی سالار شهیدان از ایران به کربلا شده است و گویا هرچه فتنه گران بیشتر می کوشند که این اجتماع جهانی را کم فروغ کنند بر درخشانی ان افزوده تر می شود که آمار افزایش ورود زائران خارجی به ایران جهت شرکت در پیاده روی اربعین معید این مدعا است.

شهروندان آذربایجانی که کشورشان پس از ایران و عراق بیشترین جمعیت شیعه را در خود جای داده است، هر ساله با شناخت بیشتر آموزه‌های اسلام ناب محمدی، مشتاق تر از سال قبل راهی سفر زیارتی کربلا در اربعین حسینی می‌شوند.

ملت مسلمان امام خود را تنها نمی گذارند

زائران آذربایجانی  در گفتگو با خبرنگار سبلان ما  از عشق علاقه خود برای زیارت امام حسین (ع)  می گویند یاور شرف گفت:به عشق امام حسین (ع) با وجود تمامی سختی های همه ساله از آذربایجان به سوی کربلای معلی راهی می شویم و امیدواریم به حق مظلوم کربلا غره باغ آزاد شود.

وی افزود:برخی کشورها می خواهند پیاده روی اربعین را به حاشیه بکشانند اما ملت مسلمان امروز دیگر امام خود را تنها نمی گذارند و پر شور تر از سالهای گذشته به عزاداری خواهند پرداخت

زائران حوزه قفقاز،روسیه،گرجستان و آذربایجان از مرز بیله سوار راهی کربلا می شوند

با برنامه ریزی های انجام شده از زائران حوزه قفقاز، روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان در نمازخانه بزرگ اهل بیت (ع) پایانه مرزی بیله سوار استقبال و پذیرائی می شود.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت:طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده ۱۲ هزار زائر اربعین اتباع خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق اعزام می شوند.
علی رحمتی با بیان اینکه کرایه اتوبوس اربعین افزایش نمی یابد افزود:سال گذشته 3 هزار و ۵۰۰ اتباع آذری در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتند که با ۷۵ دستگاه اتوبوس خدمات جابجایی آنها تامین شد و برنامه‌ریزی برای تردد اتباع جمهوری آذربایجان به کشور عراق با ۱۲۰ دستگاه اتوبوس امسال در دستور کار قرار گرفته است.
 
پخت روزانه  15 هزار پرس غذا برای زائران
 
در این سفر که باید اطعام زائران نیز تامین شود استان اردبیل چندین موکب در استان و کشور عراق تداردک دیده است.
1786657
1786659
 
مسئول روابط عمومی موکب‌های استان اردبیل نیز در این رابطه گفت: موکب امام رضا(ع) استان اردبیل در  پنجمین سال متوالی خدمت‌رسانی به زائران در محل امامزاده سید محمد بن هادی(ع)، واقع در شهر بَلَد سامرا، همه روزه آماده خدمت به زائران خواهد بود؛ روزانه حدود ۱۵ هزار پرس غذا شامل شامل سه وعده غذایی تهیه می شود و  موکب استان اردبیل، متشکل از خادمین شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد، از ۱۵ مهر تا دوم آبان‌ماه علاوه بر شهر بَلَد سامرا، در شهرهای نجف و کربلا نیز مستقر خواهند شد.
 

علما و روحانیون آماده پاسخگویی دینی به زائران هستند

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تکریم زائران اربعین حسینی کشور جمهوری آذربایجان در امامزاده های اردبیل خبرداد و گفت: تکریم زائرین اربعین حسینی در امام‌زاده سید صدرالدین اردبیل ، امام‌زاده محمدبن حنفیه گرمی و در مسجد غریب بیله سوار و موکب سیدالشهدای پایانه مرزی مرزی بیله سوار در حال انجام  و نمایشگاه فرهنگی، پاسخ‌گویی سوالات شرعی، اقامه نماز جماعت و اسکان زائران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

ثبت نام بیش 13 هزار زائر برای شرکت در پیاده روی اربعین

ودود چمن آرا مدیر حج و زیارت استان اردبیل نیز گفت: آمار ثبت نام کنندگان وزائران استان اردبیل تا 8 مهر در حدود 13 هزار 400 نفر بوده و توصیه می شود زائرین  با ثبت نام در سامانه سماح  که شرط اعزام به عراق در اربعین را اقدام کنند.

وی افزود:بازه زمانی ثبت نام و رفت و برگشت از 10 شهریور لغایت 7 آبان ماه است.

همه چیز برای برپایی یک اجتماع با شکوه در اربعین حسینی آماده است و امسال بیش از پارسال دلدادگان حسینی از خارج کشور راهی کربلا می شوند تا فوج فوج به هم بپیوندند و فتنه ها را بشویند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد