سرویس: اردبیل
کد خبر: 82824
|
00:05 - 1398/07/15
نسخه چاپی

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

اجرای طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در اردبیل

اجرای طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در اردبیل
همزمان با روز ملی دامپزشکی و به‌صورت همزمان در سراسر کشور، آئین بهره‌برداری و شروع رسمی تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه A در کشتارگاه صنعتی اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،همزمان با روز ملی دامپزشکی و به‌صورت همزمان در سراسر کشور، آئین بهره‌برداری و شروع رسمی تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه A در کشتارگاه صنعتی آرتا پروتئین اردبیل با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل و جمعی از مقامات عالی استان آغاز شد.

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این آئین که به‌صورت ویدئو کنفرانس و پخش همزمان در سایت سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد اظهار کرد: یکی از خلأها و مشکلات استان در بخش کشاورزی عدم وجود زنجیره‌های تولید بوده و قسمت اعظم این مشکلات ناشی از حاکمیت فعالیت‌های سنتی و نبودن حلقه‌های تولید در این بخش است.

 وی با مقایسه کشتارگاه‌های سنتی چندین سال قبل با کشتارگاه‌های صنعتی طیور تمام اتوماتیک فعلی، تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت این واحدهای تولیدی و رفع مشکلات کشاورزی در حوزه تولید، زمینه و بستر مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی استان به بازارهای داخلی و حتی بازارهای خارجی فراهم شده است.

عزیزی بیان کرد: ایجاد و فراهم‌سازی چنین واحدهای تولیدی علاوه بر اینکه به ارتقاء سلامت و امنیت غذایی جامعه کمک مؤثری می‌نماید، نگرانی‌های جامعه در حوزه سلامت و امنیت غذایی را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اهمیت و حساسیت بهره‌وری بیان کرد:  بالابردن و ارتقاء بهره‌وری در ارتباط با انرژی، آب و حتی نیروی انسانی در این واحدها کاملاً ملموس و مشهود است و واحدهای تولیدی مشابه در استان می‌توانند از تجربیات آن‌ها استفاده کرده و الگوبرداری نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ابراز امیدواری کرد موانع و مشکلات بخش کشاورزی با ایجاد و بهره‌برداری از چنین واحدهای تولیدی برطرف شود.

هدف طرح رتبه‌بندی مرغ، حفظ حقوق شهروندی است

صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ تولیدی رتبه A برای اولین بار در سطح استان و به‌طور همزمان در سراسر کشور در روز ملی دامپزشکی آغاز می‌شود و از امروز در تمام کیسه‌های بسته‌بندی تولیدات کشتارگاه‌های طیور استان درجه و سطح کیفی تولید آن ذکر خواهد شد.

وی افزود: مردم می‌توانند مرغ با کیفیت عالی و ممتاز و متوسط و مطلوب را براساس آن سطح‌بندی و طبق سلیقه شخصی انتخاب کنند.

صالحی بیان کرد: احداث، توسعه و ارتقاء کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان یکی از ضروری‌ترین اقدامات در جهت بهداشت و سلامت و نیز تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی جامعه است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، ارتقاء کیفیت گوشت مرغ تولیدی در راستای اصل حفظ حقوق شهروندی و حق انتخاب مشتری است و رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها براساس شاخص‌های بهداشتی و بهبود فرآیند تولید و ایجاد رقابت سالم و کیفی بین تولیدات کشتارگاه‌های طیور و افزایش صادرات و توسعه بازار صادراتی از دیگر اهداف مهم این طرح است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تشریح کرد: از ۴ باب کشتارگاه صنعتی طیور فعال استان سه مورد در گروه B قرار دارد و فقط یک مورد با تأیید سازمان دامپزشکی کشور شرایط احراز به گروه A را کسب کرده که تولیدات هر دو گروه A و B از نظر بهداشتی و کیفی مورد تأیید دامپزشکی هستند.

وی بیان داشت: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در هر دو این کشتارگاه‌ها از ابتدا تا انتهای خط کشتار بر فرآیند تولید نظارت بهداشتی دارند و تفاوت فقط در خط کشتار اتوماتیک و بدون دخالت کارگران در پروسه آماده‌سازی و بسته‌بندی کشتارگاه‌های گروه A است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با رتبه‌بندی و افزایش کیفیت گوشت مرغ شاهد حضور پررنگ و بیش‌تر محصولات تولیدی استان در بازارهای منطقه و کشورهای همجوار خواهیم بود.

در پایان این مراسم گواهی بهداشتی ارتقاء کشتارگاه صنعتی طیور آرتا پروتئین توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به صاحب کشتارگاه صنعتی طیور اهداء شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد