سرویس: اقتصادی
کد خبر: 82831
|
08:30 - 1398/07/16
نسخه چاپی

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل :

سرانه مصرف و تولید محصولات اساسی استان اردبیل احصا شود

سرانه مصرف و تولید محصولات اساسی استان اردبیل احصا شود
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: باید سرانه مصرف و تولید محصولات استراتژیک و اساسی با دقت احصا و مورد تطبیق قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ارژنگ عزیزی شب گذشته در جلسه تنظیم بازار در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و نوسانات بازار با مشخص شدن سرانه مصرف و میزان تولید رفع می شود و بر اساس میزان مصرف می توان در مورد تولید محصولات اساسی و میزان واردات و صادرات تصمیم درستی گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات موجود در تنظیم بازار تدوین تقویم کالایی ضرورت دارد افزود: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت طرف مدت ۱۵ روز تقویم کالایی را در استان تدوین کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: با تدوین تقویم کالایی بصورت ماهانه چنانچه سرانه مصرف و میزان تولید همخوانی نداشته باشد دولت به فکر واردات و یا صادرات جهت تامین اقلام مورد نیاز در اسرع وقت می افتد و بازار دچار نوساناتی قیمت نمی‌شود. 

وی افزود: در تنظیم قیمت بازار باید شرایط را بخوبی درک کرده و از تولید کننده و مصرف کننده به یک میزان حمایت کرد.

رییس جلسه تنطیم قیمت بازار کالاهای اساسی استان اردبیل گفت: داشتن ذخایر استراتژیک با توجه به وضعیت جنگ اقتصادی مهم است و ضرورت ذخیره کالاهای اساسی به جهت تقویت روانی جامعه و تامین مایحتاج مردم در مواقع ضروری احساس می شود که مسئولان سازمان صمت و بازرگانی‌های داخلی نسبت به ذخیره کالاهای اساسی در استان اقدام کنند. 

عزیزی با اشاره به اینکه محل نگهداری کالاهای اساسی مردم باید پاکیزه، عاری از هرنوع میکروب و آلاینده‌ها و آفات باشد، افزود: ما در تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی نداریم به طوری که در حال حاضر ۵۰۰ تن برنج هندی در کیسه‌های ۱۰کیلوگرمی به قیمت ۶۳هزار تومان در مراکز توزیع به مردم عرضه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان اردبیل بیان کرد: باید در توزیع این محصول هم کنترل و نظارت کافی از سوی دستگاه های ذیربط صورت گیرد و کاهش قیمت محصولات تولید شده از شکر یارانه ای ملموس باشد‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولید و توزیع سبوس گندم در بین دامداران بر اساس شناسنامه دامی انجام شود و در صورت امتناع کارخانه‌های آردسازی از تحویل سبوس گندم تولید شده به جهاد کشاورزی، می توان سهمیه گندم این کارخانه ها را به سایر کارخانه‌ آردسازی تحویل داد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد