سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82865
|
12:07 - 1398/07/20
نسخه چاپی

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

محرومیت تاریخی اردبیل از صنایع مادر/ شهرک مشترک صنعتی ایران – آذربایجان ایجاد می شود

محرومیت تاریخی اردبیل از صنایع مادر/ شهرک مشترک صنعتی ایران – آذربایجان  ایجاد می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با مساعدت وزیر صنعت، معدن تجارت قرار است شهرک مشترک صنعتی ایران – آذربایجان در نقطه مرزی استان اردبیل راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،رضاکریمیصبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همسایگی استان اردبیل باآذربایجانو تقویت دیپلماسی اقتصادی اظهار کرد: ما با داشتن فرصت‌های صادراتی با کشورهای همسایه نباید با انباشت محصولات کشاورزی نظیرسیر،سیب درختیوسیب زمینیدر استان مواجه باشیم تا از این محلکشاورزانمتضرر نشوند.

وی افزود: هر چند توسعه صنایع استان از صنایع کوچک و متوسط به سمت صنایع بزرگ است، اما این استان در یک محرومیت تاریخی از صنایع مادر و زیربنایی محروم بوده و ضرورت دارد دولت این محرومیت تاریخی را رفع کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توجه بهصنایع تبدیلیو تکمیلی را در این استان با اقتصاد غالبکشاورزییادآور شد و گفت: ایجاد شهرک مشترک صنعتی بین ایران و آذربایجان در منطقه مرزیاردبیل،نمینومشگین‌شهراز ضرورت‌هاست که انتظار می‌رود تمامی اهالی استان از این زیرساخت‌ بهره‌مند شوند.
کریمی بیان کرد: در هفته‌های آینده با سفر دوباره وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل و بازدید از شمال این استان و حضور در کشور آذربایجان امیدواریم بستر ایجاد این شهرک مشترک مرزی فراهم آمده تا یک تحول و تحرکی جدی در این خطه از کشورمان رخ دهد.

وی ادامه داد: وزیر صمت باید دستور لازم را در تسریع عمل برای ایجاد زیرساخت‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید فراهم کرده و به نوعی به توانمندسازی صنعتی در این استان کمک شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: در استان فارس ۲۰۰مجوز صنعتی بی‌نامصادر شده تا به تناسب حضور سرمایه‌گذاران این مجوزهای آماده در اختیارسرمایه‌گذارانقرار گیرد که انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز چنین مجوزهای‌ بی‌نام صادر شود تا به محض حضور سرمایه‌گذاران در کمترین زمان آنها بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

کریمی اضافه کرد: شایسته نیست ما سرمایه‌گذاران را پنج تا شش ماه سر بدوانیم یا بخواهیم آنها را در حوزه سرمایه‌گذاری و بخش تولید و اشتغال سرخورده کنیم که به نظر می‌رسد در این بخش سهولت کار مدنظر قرار گیرد.

وی نصبدستگاه ایکس ریپیشرفته درگمرکاردبیل وبیله‌سوار  را ضروری دانست تا در بخشصادراتمشکلات صادرکنندگان رفع شود.
 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد