سرویس: اردبیل
کد خبر: 82873
|
21:25 - 1398/07/21
نسخه چاپی

گزارش خبری؛

مراسم بدرقه 300 دانشجوی اردبیلی به کربلا/ 150 زائر دانشجو اعزام شدند+ فیلم

مراسم بدرقه 300 دانشجوی اردبیلی به کربلا/ 150 زائر دانشجو اعزام شدند+ فیلم
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در مراسم بدرقه 300 دانشجوی دانشگاه های استان اردبیل به همایش جهانی اربعین حسینی گفت: همایش اربعین، بهترین فرصت برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،عصر امروز مراسم بدرقه 300 دانشجوی اردبیلی در قالب اعزام متمرکز 150 دانشجویی استان اردبیل  به همایش جهانی عزاداران حسینی در روز اربعین، با بدرقه روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئولین بسیج دانشجویی و خانواده های آنها در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در مراسم بدرقه 300 دانشجوی اردبیلی به همایش اربعین حسینی به تبیین اهمیت زیارت اربعین پرداخت و گفت: بعد از شکست های متوالی دشمنان اسلام در عرصه های مختلف از انقلاب اسلامی و نفوذ ایران در منطقه، روز به روز بر ابهت اسلام و شعائر اسلامی در جهان نیز  افزوده شده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام از ایام پیاده روی اربعین حسینی در هراس هستند گفت: هر سال استکبار جهانی به بهانه های مختلف سعی در ایجاد اخلال  و مانع تراشی برای کاهش ابهت این کنگره بین المللی در عراق دارد که به لطف و عنایت خداوند متعال همه توطئه های دشمنان اسلام در نطفه از بین رفته و هرسال نیز بر شکوه و جلال این همایش جهانی در کربلای معلا افزوده می شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه های استان اردبیل  در ادامه سخنان خود  به بیان احادیث و روایات ائمه معصومین در خصوص آداب زیارت اربعین پرداخت و گفت: هرقدمی در این راستا دارای ثواب است اما مهمترین نکته این سفر ازدحام و اجتماع بزرگ عاشورائیان در کربلای معلا است که همه ساله برگزار می‌شود. این حضور پرشکوه در واقع اعلام آمادگی برای ظهور حضرت بقیه الله است و از این رو دارای اهمیت ویژه ای است.

وی لبیک به ندای هل من ناصر حسینی را بعد دیگر  پیاده روی اربعین حسینی نام برد و گفت: مهمترین پیام حضور زائرین دانشجو در پیاده روی اربعین حسینی در واقع لبیک به پیام عاشورا است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  های استان اردبیل حضور در اربعین حسینی را سفری معراج گونه توصیف کرد و گفت: زائران در این سفر معنوی با بهره گیری از فیوضات معنوی می توانند مراحل کمال را به سرعت طی کنند چراکه خداوند متعال خود دست به گزینش عاشقان اباعبداله برای این سفر معنوی می زند بنابراین زائران اربعین حسینی مورد عنایت خاص خداوند متعال و حضرت سیدالشهداء(ع) قرار دارند.

وی هدف دشمنان اسلام را تعطیلی این حرکت عظیم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امروز پیاده روی اربعین خود را در عالم نشان داده است.
حسنی تاکید کرد: امروز هیچکس نمی تواند ما را از امام حسین(ع) و ولایت جدا کند؛ چراکه وجود ما با امام حسین(ع) و ولایت عجین شده است.

وی در پایان سخنان خود به سخنان اخلاقی و معرفتی آیت الله بهجت در خصوص زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: آیت‌الله  بهجت درباره نقش پیاده‌روی اربعین می‌گوید: روایت است که که امام زمان(عج) وقتی ظهور فرمودند،خودشان را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند ، بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، امام حسین(ع) را شناخته باشند، اما الان هنوز همه مردم عالم،  امام حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.


عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه امروز ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل عازم شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین می شوند، گفت: این برنامه در راستای تقویت فرهنگ حسینی و ایثار و شهادت بوده و دانشجویان این مکتب عظیم را که در دنیا به راه افتاده به نسل های بعدی منتقل خواهند کرد.
وی با اشاره به نوآوری امسال این برنامه مبنی بر اجرای طرح سفیران اربعین، افزود: دانشجویان شرکت کننده در این پیاده روی، قبل از سفر با حضور در کلاس های آموزشی زبان عربی، این توانایی را پیدا کرده اند تا با زائران سایر کشورها ارتباط فرهنگی و مذهبی برقرار کنند.
حبیبی تصریح کرد: همچنین به دانشجویان آموزش های لازم داده شده تا به سایر زائران و به ویژه زائران سالمند کمک های لازم از جمله کمک های امدادی ارائه نمایند.

اعزام 150 دانشجو به صورت متمرکز به کربلای معلا

حسین مظفری دبیر ستاد دانشجویی اربعین حسینی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امسال 300 دانشجو از دانشگاه های استان اردبیل به کربلای معلا اعزام شدند گفت: از این تعداد 150 دانشجو  به صورت متمرکز  و در قالب  یک کاروان به سمت مرزهای ایران اعزام شدند تا پس از عبور از مرز به جمع عاشقان اباعبداله الحسین(ع) بپیوندند.

وی با بیان اینکه تعداد 50 دانشجوی خواهر نیز به همراه خانواده های خود به کربلای معلا اعزام شدند، خاطرنشان کرد: بقیه دانشجویان زائر نیز به صورت انفرادی به کربلای معلا عزیمت کردند.

مظفری در پایان سخنان خود از اجرای طرح نائب الشهید نیز خبرداد و گفت: دانشجویان زائر حسینی با انتخاب یک شهید از 58 شهید دانشجوی استان اردبیل در طرح نائب الشهید نیز شرکت کردند  تا به همراه یک شهید دانشجو در این سفر معنوی حاضر شوند.

برگزاری دسته عزاداری هیأت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی، زیارت پرچم گنبد مطهر اباعبداله الحسین(ع) توسط دانشجویان زائر و مداحی حسن فتحی از جمله برنامه های مراسم بدرقه کاروان اربعین دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد