سرویس: اجتماعی
کد خبر: 82887
|
13:45 - 1398/07/23
نسخه چاپی

معاون حمایت کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:

بیش از 2500 خانوار اردبیلی محروم از لوازم ضروری زندگی هستند

 بیش از 2500 خانوار اردبیلی محروم از لوازم ضروری زندگی  هستند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۰۰ قلم لوازم خانگی برای خانوارهای تحت حمایت در شش ماهه نخست سال‌جاری تهیه و توزیع شد ولی بیش 2500 خانواردر استان اردبیل فاقد لوازم ضروری زندگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر امروز در جریان ارسال لوازم خانگی به نیازمندان گفت:بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از خانوار تحت حمایت ۳۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی در شش ماهه نخست سال‌جاری برای آنها تهیه شده است،

وی افزود: تأمین لوازم ضروری زندگی به خصوص برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با یاری خیران تلاش داریم گام‌های موثرتری را در این زمینه برداریم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع لوازم ضروری زندگی بین خانوار تحت حمایت در شش ماهه نخست سال‌جاری هزینه پرداخت شده است، بیان کرد: بخش مهمی از وسایل تهیه شده از محل کمک‌های مردمی و حمایت‌های خیران صورت گرفته است که از یکایک نیکوکاران خواستاریم همچون سنوات گذشته یاریگر کمیته امداد در دستگیری از فقرا و نیازمندان  شود.
حسین‌نژاد تصریح کرد: کمیته امداد استان اردبیل به منظور جلوگیری از مهاجرت و سوق دادن مددجویان ساکن در مناطق محروم به سمت اشتغال‌زایی، درصدد است با رفع مشکلات اساسی مسیر توانمندسازی‌ آنها را هموارتر کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت:  یخچال، بخاری گازی، اجاق گاز، فرش، آبگرمکن و تلویزیون از جمله لوازم ضروری زندگی محسوب می‌شوند که برای خانوار تحت حمایت تهیه شده است،
وی با اعلام اینکه بر اساس سیستم ‌نیازسنجی بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل همچنان فاقد وسایل ضروری زندگی هستند، بیان کرد: با مشارکت هرچه بیشتر نیکوکاران می‌توانیم پاسخگوی نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.
حسین‌نژاد با اشاره به اینکه توزیع وسایل گرمایشی، سرمایشی، آب گرم‌کن و تانکر آب از دیگر فعالیت‌های مهم کمیته امداد در دستگیری از مددجویان ساکن در مناطق محروم است، بیان کرد: خانوارهایی که در مناطقی با ضریب بالای محرومیت و حاد زندگی می‌کنند حتی از بسیاری از وسایل اولیه زندگی هم بی‌بهره‌اند که لازم است نیکوکاران در جهت تأمین لوازم ضروری زندگی آنها بیش از پیش یاریگر کمیته امداد باشند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مناطقی با ضریب بالای محرومیت بیشتر از سایر مناطق مدنظر کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای رفع مشکلات ضروری مناطق محروم و مرزنشین به کار گرفته‌ایم که همیاری و همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند راهگشای اساسی در کاهش فقر و محرومیت از این مناطق باشد.
وی بیان کرد: برای رفاه نیکوکاران و تسریع در دریافت کمک‌های مردمی، خیران می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به دست اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد