سرویس: اقتصادی
کد خبر: 82904
|
10:38 - 1398/07/25
نسخه چاپی

کاهش 30 درصدی برداشت سیب در خلخال / نبود کارخانه های فرآوری کشاورزان را بامشکل مواجه کرده است

کاهش 30 درصدی برداشت سیب در خلخال / نبود کارخانه های فرآوری کشاورزان را بامشکل مواجه کرده است
امسال بیش از 13هزار تن سیب سفید و قرمز از باغات خلخال برداشت می شود که پیش بینی ها نشان می دهد نسبت به سال گذشته با 30 درصد کاهش روبه شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، تحفه های از جنس میوه زیور باغات خلخال است که در برگ ریزان پاییز و از 15 مهرماه در این شهرستان اغاز می شود بازار ها میوه  و تره بار استانهای همجوار را رونق می بخشد.

عزیز عزیز پور باغدار نمونه  خلخال گفت: باتوجه به آب های مطبوع  خلخال و کشت ارگانیک ، میوه های این شهرستان طعمی متفاوت با محصولات سایر استانها دارد و به همین سبب در زنجان ،تهران و مرکز استان به فروش می رسد.

یکی دیگر از باغداران خلخالی با گلایه از نبود واحد ها فراوری میوه افزود:در نبود واحد ها فراوری میوه باغداران دچار مشکل شده و نمی توانند به قیمت واقعی محصولات خود را به روش برسانند.

گرامی مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی خلخال گفت: از هزارو730  هکتار باغ سیب شهرستان 1100 هکتار بارور بوده و میانگین تولید در هر هکتار 17 تن است.

وی افزود: امسال به دلیل بارندگی در دوره گلدهی و اوایل فصل و وجود سرما پیش بینی می شود با 30درصد کاهش نسبت به سال های گذشته 13هزار تن  تولید داشته باشیم.

برداشت محصول سیب در شهرستان خلخال  که از 15مهر ماه آغاز شده 2هزار نفر بصورت مستقیم وهزار نفر غیر مستقیم مشغول بکار شده اند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد