سرویس: اردبیل
کد خبر: 82911
|
14:46 - 1398/07/26
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

اربعین حسینی، فوران معنویت در جهان است/ دستگیری سرشبکه آمدنیوز، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی است/ خیانت بزرگ آمریکا در حق مردم کشور آذربایجان بخشودنی نیست

اربعین حسینی، فوران معنویت در جهان است/ دستگیری سرشبکه آمدنیوز، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی است/ خیانت بزرگ آمریکا در حق مردم کشور آذربایجان بخشودنی نیست
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اربعین حسینی، فوران معنویت در جهان است،گفت: شعارهای جهانی امام حسین(ع) باعث شده استقبال از راهپیمایی اربعین حسینی جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، اجتماع اربعین را موهبت بزرگ پروردگار متعال دانست و گفت: اربعین حسینی فوران معنویت است آن هم در زمانی که اقبال به دین در کشورهای غربی به نهایت افول رسیده است.

وی افزود: شعارهای جهانی امام حسین باعث شده استقبال از این راهپیمایی جهانی شود. این اجتماع صرفاً برای شیعه یا حتی شیعه و سنی نیست و رفته رفته به عنوان راهپیمایی اعتراضی علیه نظام اهریمنی حاکم بر دنیا مطرح گردیده و مشتریان زیادی از اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و روسیه پیدا کرده و سال به سال این اقبال زیادتر می‌شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این اجتماع عظیم انسجام و همبستگی اجتماعی را در ملت ما و در میان موالیان اهل بیت خیلی بالا برده است. این موضوع برای عزت، اعتلاء، اقتدار و امنیت کشور ما و برای جایگاه شیعیان در جهان بسیار مهم است.

وی اجتماع عظیم اربعین را عامل شناساندن شخصیت و قدرت امام حسین(ع) به جهانیان عنوان کرد و گفت: امروزه تحقیقات فراوانی از طرف واتیکان و مذاهب و مکاتب دیگر بر روی اربعین، شخصیت امام حسین(ع) و بر موضوع عزاداری شروع شده است و در نتیجه امام حسین(ع) جایگاه بسیار رفیع جهانی پیدا کرده است.

وی افزود: اجتماع عظیم اربعین را مقدمه ظهور دانست و گفت: امیدواریم لشگریان امام زمان(عج) از همین اجتماع عظیم شکل بگیرد، رسانه‌های غربی با تمام توان این حرکت عظیم تاریخ بشر را مسکوت گذاشته‌اند و علت آن فقط یک چیز است و آن اینکه مبادا سیل آنها را ببرد ولی این سیل قطعا به آنجا خواهد رسید.

اقتدار دستگاه اطلاعاتی،از شاخص‌های قدرت یک کشور است

عاملی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به اقتدار دستگاه های اطلاعاتی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های قدرت برای یک کشور و ملت، اقتدار دستگاه اطلاعاتی آن کشور است. امروزه دستگاه‌های اطلاعاتی کشورها با کسب آگاهی‌های طلایی و اقدامات مناسب با آن سهم بسیار ویژه در پیشرفت کشور خود دارند.

وی افزود: این مهم در زمان رژم طاغوت کاملا معکوس بود یعنی ساواک به جای پرداختن به اعتلاء کشور و موقعیت جهانی آن تمام همت خود را مصروف سرکوب ملت کرده بود. از طرفی پایه‌گذار ساواک، آمریکا و اسرائیل بود و این مجموعه هیچ استقلالی از خود نداشت و مثل غلام حلقه به گوش برای آنها کار می‌کرد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، استقلال دستگاه‌های اطلاعاتی و رشد، پیشرفت، اعتلاء و اقتدار روزافزون آن‌ها در ناکام گذاشتن توطئه‌‌های بسیارخطرناک دشمن است. ماجرای ریگی، از یادمان نرفته است. این اقدام، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی بود و این بار سازمان اطلاعات سپاه یک کار کارستان کرد و در عملیاتی پیچیده سر شبکه آمدنیوز را از چنگ سرویس‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و اسرائیل بیرون آورد و دستگیر کرد.

دستگیری سرشبکه آمدنیوز باعث برملا شدن عوامل داخلی و خارجی خواهد شد

امام جمعه اردبیل گفت: ارزش این کار از از سه جهت فوق العاده است؛ اول مغلوبیت سرویس‌های عظیم اطلاعاتی دنیا یعنی سیا، موساد و سرویس اطلاعاتی فرانسه، دوم سوژه دستگیر شده اطلاعات بسیار نفیس راجع به فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی دنیا بر علیه ایران دارد و جهت سوم که بسیار مهم‌تر است این که این شخص اخبار و اسناد مهمی از کشور را منتشر می‌کرد و کاملا معلوم بود که از داخل تغذیه می‌شود و حالا با دستگیری وی، تمام عوامل داخلی و خیانت آن‌ها به طور مفصل برملا می‌شود.

وی ادامه داد: این سه محور ارزش این اقدام مبارک را فوق العاده کرده و ما از صمیم قلب به عزیزان خودمان در سپاه معظم این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گوییم. سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها گفت؛ «ما در بیخ گوش شما هستیم شما نمی فهمید». یک رسانه معاند بعد از اقدام سپاه اعلام کرد که این عملیات نشان می‌دهد شما در هر کجای دنیا باشید در ید قدرت سپاه هستید.

چراغ سبز آمریکا به ترکیه برای حمله به سوریه

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه عنوان کرد: آمریکا با خروج از شرق فرات گروه‌های مسلح کُرد را که با آمریکا پیمان بسته بودند به امان خدا رها کرد و رفت و کل کردهای دنیا را دشمن آمریکا نمود سپس با ترکیه قرار گذاشت که بعد از خروج من می‌توانید به کردها حمله کنید.

وی گفت:  ترامپ اول به ترکیه اجازه حمله را داد اما بعد از شروع حمله و اعتراض بسیاری از کشورهای دنیا و همچنین خود آمریکایی‌ها دید خراب کرده. گفت ترکیه اگر به کردها صدمه بزند اقتصاد آنها را ویران می‌کند! و گفت اوضاع ترکیه با اکراد شبیه اسرائیل و فلسطین است!

وی افزود: ایران به او اعتماد نکرد عزیز شد و ترکیه اعتماد کرد این‌گونه شد. ترامپ در یک اظهار عجیب گفت؛ اعضای داعش را از مناطق حمله اردوغان به جای دیگر سوریه انتقال دادیم و آن‌ها را آزاد گذاشتیم آنها به زودی به اروپا فرار خواهند کرد چون می‌خواهند به کشور خودشان برگردند.

امام جمعه اردبیل  گفت: در زمان قوت داعش، آمریکا به اسرائیل دستور داد مجروحین آن‌ها را مداوا کند. آمریکا به عربستان و امارات دستور داد هزینه معالجه را پرداخت کنند. آن زمان هزینه ماهانه درمان داعشی‌ها در اسرائیل بیش از ۲میلیون دلار بود.

عاملی تصریح کرد: او می‌گوید؛ به ترکیه به شرطی اجازه حمله به سوریه دادم که هیچ انسانی کشته نشود و الا مسؤولیت با خود ترکیه خواهد بود. از این جمله معلوم می‌شود که او اصلا معنی جنگ و لازمه آن را نمی‌فهمد  و از عجایب امور این است که این هفته روزنامه‌های اسرائیل شدیداً به ترامپ حمله کردند و گفتند او از پشت به اسرائیل خنجر زد و مورد اعتماد نیست و بر اسرائیل لازم است به خودش متکی باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یعنی ترامپ اسرائیل و لابی عظیم یهودی در دنیا و مخصوصاً در آمریکا را  از دست داد به همین جهت سقوط او با استیضاح بعید نیست اگر هم بماند در انتخابات آینده آمریکا شکست می‌خورد. اسرائیل از فرار ترامپ از سوریه به شدت ناراحت است و می گوید؛ «این اقدام، تأثیر و نفوذ ایران در منطقه را بسیار زیاد کرد و از طرفی به آنها وثوق و اعتماد به نفس داد که قدرت فوق العاده دارند».

خیانت بزرگ آمریکا در حق مردم کشور آذربایجان

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: این هفته آمریکا خیانت بزرگی در حق آذربایجان مرتکب شد. سه عضو کنگره آمریکا به قره باغ مسافرت کردند و با رئیس جمهور خودخوانده این منطقه دیدار و راجع به استقلال قره باغ مذاکره کردند. این اقدام، نقض آشکار تمامیت ارضی آذربایجان و حاکمیت دولت این کشور است. با این اقدام، آمریکا از بی‌طرفی خارج شده و گروه مینسک، موضوعیت و مشروعیت خود را از دست داده است.

وی عنوان کرد: این اقدام، اهانت صریح و بزرگ هم به دولت و هم به ملت آذربایجان است. اعضاء کنگره قبلا هم به این جنایت مرتکب شده و با سفر به قره باغ و دیدار با رئیس جمهور خودخوانده قره باغ و سخنرانی در صحن پارلمان قره باغ، نهایت کینه، اهانت و نفرت خود را به دولت و ملت آذربایجان نشان داده‌اند.

عاملی اظهار داشت: ما در ایران به شدت از این اهانت و خیانت ناراحت هستیم و انتظار داریم دولت آذربایجان نگذارد غرور مقدس ملت آذربایجان بیشتر از این بشکند. آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار به حکومت خودخوانده قره باغ کمک می‌کند و بر خلاف موازین بین المللی، به منطقه قره باغ ویزا صادر می‌کند. در حالی که حکومت مجعول قره باغ جزو کشورهای سازمان ملل نیست این اقدام آمریکا ثابت کرد که آمریکا یک کشور قابل اطمینان برای آذربایجان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: جورج کنت معاون دستیار وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت؛ «موضع آمریکا در خصوص قره باغ عدم استفاده از زور، تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت برای حل و فصل مناقشه قره باغ است» مراد او از حق تعیین سرنوشت، ایجاد رفراندوم در قره باغ است چون او می‌داند که مسلمان‌ها از آنجا اخراج شده‌اند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد