سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82919
|
13:42 - 1398/07/27
نسخه چاپی

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل:

اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است/ حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران، تحقق وعده الهی است

اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است/ حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران، تحقق وعده الهی است
مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در جمع عزاداران حسینی اعتماد به نصرت الهی و جهاد در راه آرمان های اسلام را بزرگترین پیام اربعین برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران اسلامی، تحقق وعده الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد اعظم اردبیل به بیان اهمیت و فضایل زیارت اربعین پرداخت و گفت: بحث اربعین ابعاد مختلفی دارد  که یک بُعد آن، زیارت سیدالشهدا (ع) در این روز است.

وی با بیان اینکه درک و عمل به مفاد زیارت اربعین بعُد دیگر زیارت اربعین است،گفت: بخشی از خطبه‌های حضرت زینب کبری(س) و حضرت امام زین العابدین(ع) در کوفه و شام بیان مظلومیت سیدالشهدا (ع) است.

سید سیاح در ادامه سخنان خود به تبیین عنوان «زیارت اربعین» پرداخت و گفت: عنوان «زیارت اربعین» به زمان امام صادق (ع) باز می‌گردد و عجیب این است که با وجود بیم و ترس از حکومت جائر، مردم از امام سؤال می‌کردند که با وجود ترس از خبرچینان و عوامل حکومت، آیا به زیارت حضرت سیدالشهدا برویم؟ و حضرت می‌فرمودند که بروید.

وی با بیان اینکه اربعین به معنای پاسداشت چهلمین روز حماسه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) و یارانش مطرح شده است، گفت: دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند آن را از بین ببرند؛ بطوریکه امروزه این زیازت به حضور میلیونی و جهانی زائران اباعبداله الحسین (ع) تبدیل شده است.

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق وعده های الهی اشاره کرد و گفت: اربعین در واقع یکی از وعده های نصرت الهی است.

وی با بیان اینکه حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران اسلامی نیز تحقق وعده الهی است،گفت: توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین(ع) نتیجه حقارت آمریکا و همدستانش در برابر مقاومت و پایداری ملت مسلمان ایران است.

سیدسیاح در ادامه سخنان خود به موفقیت های اولیای الهی همچون سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی در دوران  مختلف اشاره کرد و گفت: این مردان الهی در تنگناها تنها به خداوند متعال تکیه کرده و با توسل به ائمه اطهار (ع) از پس مشکلات برآمدند که این خود بزرگترین درس برای ما است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: اعتماد به وعده های الهی و توسل به ائمه معصومین(ع) از جمله 8 توصیه مهم رهبر انقلاب به سپاهیان بود.

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه مأیوسین، از نعمت های الهی بی بهره هستند، به روشنفکر نماهای جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولین کشور در تصمیمات و تعاملات با شرق و غرب نباید وعده های الهی را فراموش کنند.

وی خطاب به روشنفکر نماهای امروزی که به پیروی از عقلانیت تاکید می کنند، نیز گفت: بهترین عقلانیت و واقع بینی همان توکل به خداوند متعال و اعتماد به تحقق وعده های الهی است.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به سوره ال عمران نیز اشاره کرد و گفت: طبق مفاهیم سوره آل عمران اگر خداوند متعال دست انسان ها بگیرد آنگاه هیچ قدرتی توانایی مقابله با وی را نخواهد داشت.

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه دشمنان اسلام با نفوذ در روشنفکر نماها درصدد هستند بین ما و آرمان های ما فاصله بیاندازند گفت: اعتماد به نصرت الهی و جهاد در راه آرمان های اسلام، بزرگترین پیام اربعین برای مسلمانان است.

قرائت زیارت اربعین و مداحی از دیگر برنامه های مراسم سوگواری جاماندگان اربعین در مسجد اعظم اردبیل بود.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد