سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82955
|
08:54 - 1398/07/30
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار اردبیل خبرداد؛

بهای محصولات استراتژیک،منطقی تر می شود/ لزوم تعریف الگوی کشت پاییزه برای کشاورزان/صنایع تبدیلی زنجیره ای در اردبیل ایجاد شود

بهای محصولات استراتژیک،منطقی تر می شود/ لزوم تعریف الگوی کشت پاییزه برای کشاورزان/صنایع تبدیلی زنجیره ای در اردبیل ایجاد شود
معاون اقتصادی استاندار اردبیل خواستار تعریف الگوی کشت فصلی برای کشاورزان شد و گفت:محصولات کشاورزی تولید شده در استان باید در راستای صادرات انجام شود و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی می تواند به بحث ماندگاری و صادرات کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ارژنگ عزیزی معاون اقتصادی استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به نتایج نشست اقتصادی با متولیان کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای هرکدام از شهرستان ها بر اساس ظرفیت، شرایط آب و هوایی و میزان آب و حاصلخیزی خاک الگوی کشت تعریف می کند.

عزیزی با بیان اینکه همکاری و تعامل بهره برداران با برنامه های سازمان جهاد کشاورزی احصا می شود، تصریح کرد: باید میزان بهره وری و رعایت الگوهایی که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرده مورد بررسی قرار گیرد

معاون اقتصادی استاندار اردبیل به لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی در کنار زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی تولید شده در استان باید در راستای صادرات انجام شود و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در کنار مزارع تولید می تواند به بحث ماندگاری و صادرات کمک کند.

وی افزود:برخی از محصولات مشمول قیمت گذاری است و به منظور افزایش انگیزه در تولید کننده باید قیمت منطقی روی محصولات استراتژیک گذاشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه متاسفانه گاهی در بحث وارد کننده سخت گیری نمی شود اما در بحث تولید و صادرات سخت گیری های زیادی می شود، اظهار داشت: دولت نمی تواند محصولات غیر استراتژیک را به عنوان متولی بفروشد و باید به تناسب تولید واحد صنایع تبدیلی ایجاد شود.

وی گفت: سرمایه های مردم همان سرمایه ملی است و محصولات باید به شکل زنجیره ای تبدیل به احسن شود و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی ایجاد صنایع تبدیلی زنجیره ای است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد