سرویس: خلخال
کد خبر: 82996
|
08:30 - 1398/08/06
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

تبدیل خلخال به قطب بزرگ گردشگری استان اردبیل/ پل معلق ازناو بزرگترین پل دنیا می شود

تبدیل خلخال به قطب بزرگ گردشگری استان اردبیل/ پل معلق ازناو بزرگترین پل دنیا می شود
استاندار اردبیل گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری در حال اجرا ، شهرستان خلخال را به قطب بزرگ گردشگری استان اردبیل تبدیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های در حال اجرای منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال اظهار داشت: موانع و مشکلات فراروی طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و گردشگری این منطقه برداشته شده و زمینه برای اجرای طرح‌ها فراهم شده است.

وی افزود: بزودی ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای این پروژه بزرگ گردشگری تفرجگاه ازناو پرداخت خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: پل معلق ازناو خلخال با ۵۳۸ متر طول ،۱.۵ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع به عنوان بزرگترین پل معلق دنیا بر اساس قول داده شده از سوی سرمایه‌گذار تا مردادماه سال آینده تکمیل می‌شود.

وی در بازدید از هتل پنج ستاره ازناو نیز گفت: احداث هتل ازناو پس از مدتی رکود و تعطیلی شروع و سرمایه‌گذار آن برای دریافت ۶۰ میلیارد تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی شده است.

بهنامجو همچنین در بازدید از طرح گردشگری مجموعه قصرهای چوبی ازناو افزود: این طرح با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای بهره‌برداری آماده می‌شود و با گازرسانی ، پروژه فروردین سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح بزرگ گردشگری،اقامتی منطقه بیش از ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که ۲۰ میلیارد آن از طریق اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار طرح تامین شده است.

استاندار اردبیل  با بیان اینکه پروژه گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر از طرح‌های بسیار موفق این شهرستان است، افزود: انتظار از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح از جمله آسفالت راه دسترسی به آن است.

بهنام جو تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های گردشگری و اقامتی منطقه ازناو خلخال در کنار افزایش زمان ماندگاری مسافر در این منطقه زمینه برای رونق اقتصادی و حل بخشی از مشکل بیکاری در این طرح‌ها فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد