سرویس: سبلان ما
کد خبر: 82998
|
13:47 - 1398/08/06
نسخه چاپی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبرداد؛

پیشرفت 90 درصدی پروژه های آبخیزداری اردبیل

پیشرفت 90 درصدی پروژه های آبخیزداری اردبیل
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار 270 میلیارد ریال در 23 حوزه آبخیز استان اردبیل در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شهامت هدایت صبح امروز در بازدید از پروژه های منابیع طبیعی اظهار داشت: برنامه‌های آبخیزداری امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اردبیل شامل اقدامات مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی و تسهیل‌گری اجرای پروژه و اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی و گشت، حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی و مستند سازی این پروژه‌ها با اعتبار 270 میلیارد ریال در سطح تمامی شهرستان‌های تابعه در دست اجراست.

وی با اشاره به پیشرفت بسیار مناسب این 23 پروژه افزود: در حال حاضر بطور میانگین این پروژه ها 90 درصد پیشرفت دارند که بخش عظیمی از آن در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه این پروژه ها در سطح 10 شهرستان استان اجرا می شود، تصریح کرد: کل مساحت اجرای این 23 حوزه بالغ بر 204 هزار هکتار می باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق با اولویت اجرا می شوند، افزود: اولویت ما در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته 67درصد اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است تصریح کرد: تکمیل تعدادی از پروژه‌های سال گذشته را در دست اجرا داریم.

هدایت با اشاره به شاخص‌های انتخاب حوزه‌ها به منظور اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان اردبیل افزود: این حوزه‌ها براساس شاخص‌های فرسایش خاک، وقوع سیلاب، وضعیت کم آبی و خشکسالی مناطق هدف و تامین آب آبخوان‌ها انتخاب می‌شوند.

وی اجرای عملیات بیولوژیک٬ اقدامات مقابله با ریزگردها و منابع آب زراعی و بالا بودن میزان رسوب و فرسایش در حوزه‌ها را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که در انتخاب حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین اجرای پروژه‌های آبخیزداری در برخی از مناطق به منظور کنترل سیل٬ میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوزه‌ها اعم از مرتعی و جنگی را هم از دیگر شاخص‌ها‌ در انتخاب حوزه عنوان کرد.

هدایت بیان کرد: پروژه‌های سال گذشته با توجه به این شاخص‌ها انتخاب شده بودند که به دلیل کمبود اعتبارات برخی از آن‌ها تکمیل نشدند که امسال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست اقدام است

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد