سرویس: استانی
کد خبر: 83116
|
13:50 - 1398/08/18
نسخه چاپی

یادداشت؛

انتخابات مجلس اولین تجربه بهروز ندایی

انتخابات مجلس اولین تجربه بهروز ندایی
آزمون سخت انتخاباتی پیش روی معاون سیاسی و امنتی استانداری استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، تحرکات انتخابات مجلس شورای اسلامی از نخستین روز های  سال 98 شروع شده بود و برخی ها به صورت چراغ خاموش حرکت می کردند و افرادی که سال های گذشته پست هایی در سطح استان یا کشور داشتند استارت تبلیغات زود هنگام خود را زده بودند.

برگزاری نشست های مختلف،شرکت در مراسم ها،مصاحبه و... تبلیغات در سایه ای است که توسط آنها آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد.

افرادی که می خواستند در سطح کلان کشور قانون گذاری کنند، خودشان  در اول مسیر، اقدام به دور زدن قانون کرده اند،  این  یکی از شگرد های انتخاباتی باشد.

چرا نامزد های احتمالی فراتر از قانون حرکت می کنند ؟ چه دلیلی باعث شده که  آنها بدون هیچ گونه استرسی دست به تبلیغات زود هنگام بزنند، آیا عدم ثبات سیاسی در سطح استان اردبیل باعث این رفتار ها در بین کاندیداها شده است.

معاون سیاسی استانداری اردبیل یکی از افرادی است که باید به رفتارها و کنش های انتخاباتی در سطح استان نظارت داشته باشد تا نامزدهای انتخابات پیش رو حواس خود را جمع کنند که خط قرمز های انتخابات را رد نکنند، ولی در چند ماه اخیر هیچ گونه برخورد یا تذکر از سوی معاون سیاسی استانداری اردبیل برای این مسئله شاهده نشده است و کاندیداها  هرطوری که دوست داشتند زدن و رقصیدن.

بهروز ندایی ، بعد از گرفتن سکان هدایت استانداری اردبیل توسط اکبر بهنامجو، نامش در بین معاونین استانداری مطرح شد . دوستی ندایی و بهنامجو را می توان در بخش گردشگری دانست ، چون هر دو نفر بیشترین فعالیت های خود را در حوزه گردشگری داشته اند و این موضوع باعث  شد استاندار اردبیل ندایی را به عنوان معاون عمرانی استانداری منصوب کند.

اما درست در آخرین روزهای سال 97 درست در 28اسفند،  مهندس بهروز ندایی به عنوان معاون سیاسی استانداری اردبیل منصوب شد. یکی از شگرد های اکبر بهنامجو انتصابات در ایام تعطیلات است، تا این تعطیلات باعث شود هیچ گونه نقد و انتقادی به مدیران انتصاب شده نشود.

بهروز ندایی راه صدساله را یک شبه با کمک اکبر بهنامجو طی کرد و به عنوان کلیدی ترین معاون استانداری اردبیل منصوب شد. او که تمام فعالیت های خود را در حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی انجام داده بود، یک شبه وارد عالم سیاست شد. کسی که در برقراری ارتباط با احزاب، جوانان فعال در حوزه سیاسی اجتماعی و رسانه ها ضعیف بود،بهروز ندایی قصد داشت جاده سیاست را با ماشینی طی کند که برای اولین بار بود پشت فرمان آن ماشین می نشست .

شاید بهروز ندایی در خیال خود هم به این فکر نمی کرد که بعد از مدیرکلی میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در دولت احمدی نژاد بتواند در دولت تدبیر و امید یک پست کلیدی بگیرد،  اما بهنام جو کاری را انجام داد که تصورش برای بهروز ندایی اصواگرا غیرممکن بود.

فعالیت های هشت ماهه بهروز ندایی در این پست نشان می دهد که او تسلط کامل به این حوزه ندارد و به صورت منفعل در آن پست است و راه را  خود اکبر بهنامجو به ندایی نشان میدهد. زیرا اگر یک دانش آموز ابتدایی را بدون سپری کردن مراحل تحصیلی مستقیم ، به عنوان مدرس دانشگاه معتبر معرفی کنی، بی شک او گاف های مختلفی خواهد داد.

نامزد های انتخاباتی هم از بی تجربگی بهروز ندایی به خوبی اطلاع دارد  و فرصت را مهیا دیده بودند و آن طور که دوست دارند برای خود جولان می دهند، انتخابات مجلس یازدهم اولین تجربه سیاسی ندایی در سطح کلان است ، او تا به  امروز در فرآیند اجرای کلان هیچگونه انتخاباتی نبوده است  تا از زیر و بم های  انتخابات باخبر باشد، ممکن است این موضوع هزینه ای هایی برای استان در پی داشته باشد.

حضور چهره های مطرح در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل شرایط را برای معاون سیاسی دشوار خواهد کرد و این انتخابات یک آزمون سخت برای بهروزندایی خواهد بود که باید منتظر ماند و دید که آیا می تواند نمره قبولی را از این امتحان دریافت کند یا این که #مردود_سیاسی خواهد شد.

 

یادداشت: امید بایرام زاده

 

انتهای پیام/ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد