سرویس: اردبیل
کد خبر: 83181
|
03:27 - 1398/08/27
نسخه چاپی

گزارش خبری؛

همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل+ فیلم

همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل+ فیلم
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد پرداخت و گفت: شکست حصر سوسنگرد در واقع تبعیت رزمندگان اسلام از ولایت فقیه بود که بدون کوچکترین تاملی، این فرمان امام خمینی(ره) را به سرانجام رساندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد شب دوشنبه با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و با سخنرانی امیر علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ابتدای این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست حصر سوسنگرد پرداخت و گفت: شکست حصر سوسنگرد در واقع تبعیت رزمندگان اسلام از ولایت فقیه بود که بدون کوچکترین تاملی، این فرمان امام خمینی(ره) را به سرانجام رساندند.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در استان اردبیل پرداخت و گفت: رزمندگان و ایثارگران سرمایه های دوران دفاع مقدس هستند.

 واحد در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت ثبت و ضبط و روایتگری خاطرات دفاع مقدس پرداخت و گفت: اگر رزمندگان این وظیفه خود را انجام ندهند ان وقت دشمنان اسلام  آنگونه که می خواهند جنگ 8 ساله را به جوانان و نسل های ایتده انقلاب روایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون از  3هزار و دویست نفر رزمنده و ایثارگر در قالب3 هزار و ششصد ساعت مصاحبه انجام گرفته است، گفت: در این مدت 81 هزارو ششصدوپنجاه سند اعم از وصیت نامه،عکس و نامه و دلنوشته از رزمندگان و ایثارگران استان اردبیل گرداوری شده است.

واحد افزود: از میان فعالیت های انجام گرفته تاکنون 40 عنوان کتاب منتشر شده و به همین میزان نیز اماده انتشار است.

وی به 40 سالگی دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا هفته دفاع مقدس سال اینده، کتاب خاطراتی با موضوع 40 خاطره از 40 فرمانده دوران دفاع مقدس اردبیل، گرداوری و رونمایی کنیم.

 پخش مستند آزادسازی سوسنگرد، رزم نوازی، سخنرانی امیر علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا، رونمایی از دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، روایتگری صادق پام و مهدی قلی نبی زاده از ایثارگران دوران دفاع مقدس و شعر خوانی  ایمان زاده  از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد