سرویس: اردبیل
کد خبر: 83205
|
17:19 - 1398/08/28
نسخه چاپی

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل:

۴۰ سال مقاومت، خدمت و جهاد ، کارنامه درخشان بسیج است/ پیشگامی بسیج در عرصه های سازندگی و اقتصاد مقاومتی زبانزد خاص و عام است

۴۰ سال مقاومت، خدمت و جهاد ، کارنامه درخشان بسیج است/ پیشگامی بسیج در عرصه های سازندگی و اقتصاد مقاومتی زبانزد خاص و عام است
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل با بیان اینکه بسیج در همه عرصه های انقلاب به خصوص در محرومیت زدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی سرآمد سایر دستکاه ها و نهادها است،گفت: ۴۰ سال مقاومت، خدمت و جهاد ، کارنامه درخشان بسیج در عرصه های انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شکر عبدی معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته بسیج به تشریح برنامه های این هفته پرشکوه در استان اردبیل پرداخت و گفت: ۴۰ سال مقاومت، خدمت، جهاد و شهادت کارنامه درخشان بسیج از بدو تاسیس تا کنون است.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به اتفاقات اخیر کشور در خصوص گرانی بنزین و سوء استفاده برخی اغتشاشگران دست پرورده دشمن اشاره کرد و گفت: مردم انقلابی حسینی و ولاتیمدار دارالارشاد استان اردبیل صبح روز چهارشنبه با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر و منافق، انزجار خود را نسبت به آشوبگران و منافقین اعلام خواهند داشت.
 
وی افزود: ملت با بصریت و آگاه اردبیل که همواره با شعار " آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی"در عرصه های انقلاب حاضر می شوند این بار نیز با حضور خود،نشان خواهند داد پیروان واقعی و راستین رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها هستند.
 
عبدی با بیان اینکه بسیج در این چهل سال در عرصه‌های مختلف خدمات بسیاری در جهت اعتلای انقلاب اسلامی و نظام  و کشور  انجام داده است، گفت: بسیج شاهکار و یادگار امام راحل(ره) و میراث گران‌بهایی است که امروز در دستان ما به امانت بوده و مسئولیت سنگینی در این خصوص بر دوش داریم.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیانات امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: امام راحل(ره) با اندیشه‌ای راهبردی و غیرقابل پیش‌بینی برای دشمن، سپاه و شجره طیبه بسیج را ایجاد کردند و این تفکر و اندیشه راهبردی نشآت گرفته از تفکر پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بود.

عبدی گفت: حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و اعتلای کلمه الله و دفاع از کشور در دوران جنگ سخت و جنگ نرم، حراست از مرزهای کشور و اقدامات امنیتی و تولید قدرت نرم در برابر هجمه‌های دشمنان از وظایف شجره طیبه بسیج در ۴۰سال گذشته بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل خدمت به مردم و محرومان را از مهم‌ترین اقدامات بسیج دانست و گفت: بسیج برنامه‌های مختلفی در جهت محرومیت‌زدایی از جمله اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، ساخت و تعمیر منازل مسکونی در شهرها و روستاها، ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی انجام داده است.

عبدی با بیان اینکه بسیج در مقابله با دشمنان در جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم، جنگ اقصتادی با قدرت ایستاده و نقش آفرین بوده است، گفت: بسیج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان را ترویج داده است تا پیروزی نهایی  نیز ایستادگی خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه راهبردی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته است از اندیشه گوهربار رسول اکرم (ص) است، گفت:اندیشه راهبردی امام راحلدر تاریخ الهام گرفته از رسول گرامی اسلام است
 
عبدی با بیان اینکه امامین انقلاب مأموریت و حراست از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی را بر عهده مردم نهادند، گفت: مردم نیز الحق به خوبی از این امانت شهدا که با خون حاصل شده است حراست کرده و خواهند کرد.
 
وی به جایگاه بسیج در قانون اساسی کشور نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه بسیج در ماده 151 و 152 قانون اساسی آمده و شأن و منزلت بسیج و مأموریت های این نهاد مردمی و انقلابیدر حفظ و حراست از انقلاب،دستاوردها و ارزش های انقلاب به خوبی بیان شده است.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس به 220هزار شهید بسیج در طول دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیز که دشمن جنگ امنیتی در برخی از شهرهای کشور به راه انداخته است این بسیج است که با درایت خود و حضور به موقع توانست ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان از ارزش های انقلاب و کشور دفاع کند.
 
وی بازدید از همه پایگاه ها و حوزه های بسیج در استان اردبیل را وظیفه مسئولان عنوان کرد و گفت: ما وظیفه خود می دانیم در هفته گرامیداشت بسیج با حضور در پایگاه های مقاومت به بسیجیان خداقوت عرض کرده و قدردان تلاش های شبانه روزی و بی منت و بی ادعای این دریا دلان باشیم.
 
عبدی دیدار از خانواده های شهدا، دیدار با امامان جمعه در شهرستان ها را از جمله برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: امروز بهارین راه مبارزه با استکبار جهانی، خدمت به مردم است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل به سفر اخیر سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفر 427 پروژه که در سالهای 97 و 98 انجام شده بود به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.
 
وی با بیان اینکه در 8 ماه سال 98 تعداد 282 پروژه بصورت مشارکتی اغاز شده است، از آغاز به کار  18 پروژ دیگر به صورت مشارکتی  در استان اردبیل خبرداد و گفت: 20 پروژه محرومیت زدایی نیز در هفته بسیج نیز به بهره برداری خواهد رسید.
 
عبدی به فعالیت های جهادگران استان اردبیل در مناطق سیل زده معمولان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون 380 واحد مسکونی بازسازی شده که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 500 پروژه برسد.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار استان خبرداد و گفت: بیشتر مناطق هدف کاروان سلامت بسیج در شهرستان خلخال به خصوص منطقه کلور است.
 
وی از توزیع هزار سری جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار در سال 97 خبرداد و گفت: با مشارکت خیرین، این کار بزرگ در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.
 
عبدی به همکاری نزدیک بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی در خصوص پروژه های محرومیت زدایی خبرداد و گفت: همه برنامه های محرومیت زدایی انجام شده توسط بسیج در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بوده است.
 
وی در پایان سخنان خود به اعزام زائران راهیان نور در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: امسال نیز 20 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و محلات جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی اعزام می شوند که از این میان 12هزار نفر به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل از حضور پرشور بسیجیان در همایش عاشورایی هفته بسیج خبرداد و گفت: امسال نیز همزمان با سرار کشور، بسیجیان استان اردبیل با حضور پرشور خود در میعادگاه ها، انسجام و آمادگی خود را در برابر دشمنان اسلام به معرض نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد