کد خبر: 83227
|
14:01 - 1398/08/30
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد؛

بسیج امکانات آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

بسیج امکانات آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش بسیج شده است تا از وقوع آسیب های اجتماعی در مارس جلوگیری شود و دانش اموزان بتوانند از خود در مقابل این آسیب ها از خود مراقبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،احمد ناصری پیش از ظهر امروز در دوره طرح اعتلای بسیج فرهنگیان و جمع مدیران مدارس استان، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت ایجاب می کند تا تربیت دانش آموزان هم طراز با ارزش های سند تحول بنیادین انجام شود، در غیر اینصورت در برنامه های تعلیم و تربیت اختلال بوجود خواهد آمد.

وی با عنوان اینکه رویکرد آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزشی است، افزود: در سطح ملی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و حاشیه نشینی جزو 5 آسیب اجتماعی در سطح ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین اختلالات خلقی و رفتاری، کودکان بی سرپرست، آسیب های نو پدید، والدین بی سرپرست، مصرف دخانیات، ترک و افت تحصیلی، خشونت و پرخاشگری، خودکشی، فرار از منزل و گراییش به سوء مصرف مواد روانگردان را از جمله آسیب های شایع در بین نوجوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: آموزش های رشد مدار با پوشش 40 هزار نفر از دانش آموزان، طرح نماد با همکاری 10 سازمان و توانمند سازی گروه های مرجع جزو برنامه هایی است که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس برگزار می شود.

 ناصری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری هم اندیشی اجتماعی و فرهنگی در استانداری با حضور صاحب نظران مسایل اجتماعی و علمی استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بر اساس نتایج بدست آمده در این جلسه مدارس محل تولید و زایش آسیب های اجتماعی نیستندبلکه محلی برای کنترل و مدیریت آن هستند.

ناصری با تاکید بر تعامل موثر و سازنده مدیران مدارس با خانواده ها، اذعان داشت: حضور 12 هزار نفر از اولیا و مربیان در 1850 مدرسه استان، ظرفیتی است که می تواند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از آن بهره برد.

وی در ادامه خواستار تقویت و حمایت از تشکل های اجتماعی در مدارس شد و گفت: تشویق دانش آموزان برای عضویت در این تشکل ها باعث می شود تا اعضا مطابق با ارزش های تشکل مربوطه رفتار نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به فعالیت و تحرک بیشتر هسته های مشاوره تاکید کرد، و گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد فضای شاداب و با نشاط در مدارس برای کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان بعمل آید.

احمد ناصری در پایان از مدیران حاضر در جلسه خواست تا همکاری بجای رقابت را در مدارس ترویج دهند و از آموزش مهارت های زندگی همچون، مهارت خوب اندیشیدن، مهارت افزایش مهارت و .... به دانش آموزان غافل نباشند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد