سرویس: اجتماعی
کد خبر: 83277
|
08:26 - 1398/09/04
نسخه چاپی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

سرانه آرد اردبیل بیش از میانگین کشوری است

سرانه آرد اردبیل بیش از میانگین کشوری است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف آرد در استان اردبیل بیش از سرانه کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی نوبخت شامگاه روز  یکشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آردو نان خلخال اظهار داشت: در حالی که سرانه ماهانه آرد در کشور برای یک نفر 6.5 کیلوگرم است میانگین سرانه آرد تحویلی به مردم استان اردبیل بیش از 7 کیلوگرم در ماه می‌باشد.

وی با بیان اینکه بطور میانگین ماهانه 15هزار تن آرد در بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، افزود:11 هزار تن از این میزان سهمیه دولتی و پنج  هزارتن نیز مربوط به نانوایی‌های آزادپز است .

 نوبخت با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 200 هزارتن گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان گندم‌کار استان خریداری شده، اظهار کرد: بطور میانگین سالانه در این استان 220 هزارتن گندم به مصرف آسیابانی می‌رسد .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: آرد تحویلی به کارخانه های آرد سازی استان در سال جاری ایده آل و با کیفیت بالا بوده و انتظار از همه کارخانه های تولید آرد استان تولید محصول با کیفیت برای پخت بهتر نان در نانوائی ها و مصرف بهینه آن است.

وی علت افزایش قیمت تمام شده آرد در نانوایی‌های استان اردبیل را تعدد عامل‌های فروش عنوان کرد و گفت:در نظر داریم توزیع آرد استان همانند سال‌های گذشته بصورت متمرکز انجام شود .

نوبخت تصریح کرد: با اجرای طرح توزیع متمرکز آرد، نرخ کرایه حمل به صورت یکنواخت از همه نانوایان در مناطق مختلف استان دریافت و مشکل نارضایتی نانوایان از افزایش نرخ کرایه در شهرها و روستاها در مقایسه با مرکز استان حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد