کد خبر: 83282
|
11:04 - 1398/09/04
نسخه چاپی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد :

مرکز پیشگیری از سرطان پارس آباد مجهز می شود

مرکز پیشگیری از سرطان پارس آباد مجهز می شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد گفت: مرکز پیشگیری از سرطان در بیمارستان شهداء پارس آباد به عنوان دومین مرکز شمال استان را پوشش می دهد و در آینده نزدیک مجهز تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسین قربانی، صبح امروز در همایش سرطان پستان در سالن همایش جهاد کشاورزی پارس آباد ااظهار داشت: سلامت زنان به عنوان محور کانون خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با عنایت به شیوع بالای سرطان پستان در جهان بویژه در کشورهای در حال توسعه اهمیت پیشگیری و درمان کاملا ضروری می باشد. سرطان پستان به عنوان شایع ترین نوع سرطان در زنان و شایع ترین عامل مرگ و میر ناشی از این سرطان در بین انواع سرطان ها است.
وی افزود:این بیماری در سنین ۳۰ تا ۵۹ ساله شیوع بیشتری داشته و با توجه به اهمیت موضوع سمینارها و همایش های متعددی سالانه در کشور برگزار می شود وطرح غربالگری سرطان پستان در قالب خدمات نوین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت،خانه های بهداشت و پایگاههای بهداشتی در شهرستان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد گفت: هدف از اجرای این همایش که با مشارکت موسسه خیریه نیکوکاران راز و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان پارس آباد برگزار می شود اطلاع رسانی در خصوص ماهیت بیماری،آموزش در خصوص علائم و نشانه های بیماری،راههای پیشگیری از ابتلاء به آن و تشخیص و درمان به موقع بیماری و نهایتاً کاهش آمار مرگ و میر و تبعات سوء اجتماعی و اقتصادی است.
قربانی حداقل طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشورمان را ۱۰ سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روش های تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشور، از پیشرفت خوبی برخوردار شده است و باعث گردیده طول عمر بیماران افزایش یابد.
 قربانی به مرکز پیشگیری از سرطان در بیمارستان شهداء پارس آباد به عنوان دومین مرکز در سطح استان با پوشش دادن شمال استان اشاره کرد و گفت:این مرکز فعلا در دو بخش برست(پستان) و بخش ماموگرافی به بهره برداری رسیده و در حال ارائه خدمات به مراجعین بخشهای دولتی و خصوصیاست
مدیر بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد گفت:این مرکز هفته ای ۲ روز با حضور متخصصین زنان وزایمان ، رادیولوژیست و سایر پرسنل فعال بوده و با کمترین هزینه در کوتاهترین زمان ممکن به کلیه بیمه شدگان به ارائه خدمات می پردازد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان  گفت:در برنامه های آتی با تجهیز و راه اندازی این مرکز به سایر خدمات تشخیصی آندوسکوپی، کولونوسکوپی و سایر بخش های مربوط به تشخیص و درمان انواع سرطان ها و بخش شیمی درمانی تحولات عظیم درمانی در منطقه در جهت تشخیص و درمان به موقع بسیاری از سرطانهای قابل علاج؛ گامی مهم در مسیر توسعه سلامت منطقه بتوانیم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد