کد خبر: 83288
|
12:52 - 1398/09/04
نسخه چاپی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

افزایش مصرف سوخت همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین

افزایش مصرف سوخت همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روز گذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سردار "سیدکمال هادیانفر" در حاشیه نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده است در صورتی که طی دو روز گذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: براساس مطالعات و گزارشات، در برهه های پیشین، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن تقریبا معادل 3 درصد در کاهش تصادفات اثربخش بوده و این 3 درصد عددی حدود 551 نفر می باشد.

سردار هادیانفر گفت: این اثربخشی محدود به یک دوره زمانی "یک ساله" بوده و بعد از یک سال اثربخشی آن کمتر می شود و در واقع اثربخشی اجرای این طرح در کاهش تصادفات خیلی زیاد نیست و حدود 2 الی 3 درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا 3 عامل مهم انسان ، خودرو و راه در وقوع تصادفات موثر دانست و گفت:.  باید با اتخاذ رویکردهای نوین به سمت کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای برویم و راهکار تحقق این مهم "هوشمندسازی پلیس " است.

وی در ادامه درباره روند شماره گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده، افزود: دو خودرو "پراید" و " 405" بیشترین آسیب را در تصادفات دارند و قرار بر این است با توقف شماره گذاری این دو خودرو در سال آینده، یک خودروی مناسب و ایمن ، جایگزین آنها شود.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد