کد خبر: 83290
|
13:55 - 1398/09/04
نسخه چاپی

در ایین اختتامیه هفته کتاب عنوان شد؛

دست یابی به اقتصاد برتر مستلزم توجه به علم است/ کتابخانه های استان به پایگاه های فرهنگی تبدیل می شوند

دست یابی به اقتصاد برتر مستلزم توجه به علم است/ کتابخانه های استان به پایگاه های فرهنگی تبدیل می شوند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل به جذب نخبگان از سراسر دنیا توسط کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: آنها سعی دارند تا با جمع کردن مغزهای متفکر دنیا همزمان با اصلاح نژاد علمی در جهان، با بهره‌مندی از علم بتوانند به کشورهای دیگر مسلط شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل ظهر امروز در آیین اختتامیه نکوداشت هفته کتاب که تالار بیضاء اردبیلی برگزار شد گفت: دست یافتن به پیشرفت علمی در دنیا مرهون کتاب و کتابخوانی است

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته اکنون از شگردی خاص تحت عنوان جذب نخبگان از سرتاسر دنیا استفاده می‌کنند گفت: آنها سعی دارند تا با جمع کردن مغزهای متفکر دنیا به نحوی اصلاح نژاد علمی انجام دهند تا با بهره‌مندی از علم بتوانند به کشورهای دیگر مسلط شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به رشد علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، رشد علمی با سرعت زیادتری نسبت به قبل پیش رفت و رتبه‌های علمی اول منطقه به ایران اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه: برای رسیدن به اقتصاد برتر و بهتر نیازمند ورود به علم هستیم گفت: خوشبختانه در جامعه و استان ما به اهمیت کتاب و کتابخوانی توجه فروانی شده است هرچند ممکن است میزان مطالعه ما نسبت به برخی کشورها مطلوب نباشد.

کتابخانه های استان به پایگاه های فرهنگی تبدیل می شوند

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل  نیز در این ایین گفت: تلاش مضاعف برای ایفای نقش اجتماعی کتابداران و تبدیل شدن کتابخانه‌های استان اردبیل به پایگاه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و برای تحقق این مهم به مشارکت مضاعف دوستداران کتاب نیازمندیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های رونق کسب و کار، نشست‌های کتابخوانی و جمع خوانی، نمایشنامه خوانی و رونمایی از کتاب در  هفته کتاب استان اردبیل خبرداد و گفت: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف در 25 آبان ماه به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل درآمدند.

رضاقلیزاده توجه احیای فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را لازم دانست و گفت: به منظور جامعه پذیری و ارتقای فرهنگی، باید از سنین پایه زمینه آشتی و انس کودکان با کتاب را فراهم آورد.

وی به برنامه های زیرساختی در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: طرح‌های بزرگ عمرانی برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان اردبیل در دست اقدام است که از آن جمله می‌توان به احداث کتابخانه مرکزی بیله سوار، پارس آباد، خلخال و کتابخانه عمومی انجیرلو و دولت آباد اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های استان در پایان سخنان خود به انتظارات از دستگاه های اجرای پرداخت و گفت: انتظار ویژه‌ای از دستگاه‌های مختلف اجرایی برای مشارکت در توسعه فرهنگ مطالعه و پیشبرد اهداف مدنظر وجود دارد

در پایان این مراسم از ۱۶ کتابخوان در بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد