سرویس: سبلان ما
کد خبر: 83305
|
09:35 - 1398/09/06
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

افزایش 21 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

افزایش 21 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 21 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در 8 ماهه گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علی رحمتی صبح امروز در بازدید ازپایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 295 هزار و 405 تن کالا  از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است افزود:این میزان کالا توسط 13 هزار و 331 دستگاه ناوگان به کشورهای جمهوری اذربایجان، روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.
 

وی عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک ،قیر، سنگ ساختمانی و سیب زمینی عنوان کرد و افزود: از این میزان صادرات 265 هزار و 410 تن کالا توسط 12 هزار و 63 دستگاه کامیون ایرانی و29 هزار و 35 6تن کالا نیز توسط هزار و 269 دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیلبا اشاره به اینکه در مدت یاد شده صد وپنج هزار و 653 تن کالا توسط 4 هزار و 399 دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است اظهار کرد:از این مقدار 2 درصد توسط کامیون ایرانی، 95 درصد توسط کامیون گرجی و 3درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.
 
عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله سوار را گچ ،نئوپان، نمک، سنگ های ساختمانی، اب معدنی و سیمان برشمرد.
 
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزوه 5 پایانه برتر کشور دانست و گفت: وضعیت حمل ونقل و صادرات کالا عادی و روان است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد