سرویس: سبلان ما
کد خبر: 83312
|
21:41 - 1398/09/06
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

افزایش نرخ تورم واحد های تولید اردبیل را بامشکل روبه رو کرده است

 افزایش نرخ تورم واحد های تولید اردبیل را بامشکل روبه رو کرده است
استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط حاکم اقتصادی و افزایش نرخ تورم بیشتر واحدها با مشکل سرمایه در گردش و موانع مالی روبرو هستند و در ستاد تسهیل بیشتر مشکلات موجود حل می شود‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو عصر امروز  در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: بانک عامل در استان اردبیل همکاری خوبی با سرمایه گذاران و مالکان تولید و صنعت دارند گاهی اوقات آیین نامه ها و بخش نامه ها مانع تعامل بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه تقسیط بدهی های مالیاتی همچنین مشکلات بانکی و تسهیل در روند اداری از اهداف این کارگروه است گفت: تلاش همه ما ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار است و حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع موجود با احصا مشکلات انگیزه سرمایه گذاران را مضاعف می کند.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به شرایط حاکم اقتصادی و افزایش نرخ تورم بیشتر واحدها با مشکل سرمایه در گردش و موانع مالی روبرو هستند و در ستاد تسهیل بیشتر مشکلات موجود حل می شود‌.

بهنام جو با تاکید بر اینکه واحدهای راکد باید به چرخه تولید باز گردد گفت: به دلیل نوسان بازار و افزایش نرخ دلار مشکلاتی در خرید ماشین آلات و تجهیزات در راه اندازی برخی کارخانه های جدید التاسیس ایجاد شده که با همدلی و همکاری دستگاه های متولی می توان این موانع را مرتفع کرد. 

این مسوول ادامه داد: بارها در جلسات متعدد مطرح کرده ام افرادی که به منظور تولید و اشتغال زایی پا به عرصه فعالیت گذاشته اند در حوزه اقتصادی ایثار می کنند و باید قدر این افراد را دانست‌.

اکبر بهنام جو با اشاره به اینکه اعضای ستاد تسهیل تلاش خود را برای رفع موانع انجام می دهند اظهار کرد: این اعضا به منظور رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان فرصت مناسبی را جهت پیشرفت کار برای تولید کننده خلق می کنند.

در این جلسه مشکلات و موانع بیش از ۸ مورد از واحدهای تولیدی و خدماتی راکد و نیمه فعال مورد بررسی قرار گرفت که از جمله این شرکت ها، الکترونیک پردازش با تولید انواع بردهای خودرو با تصویب کاهش نرخ سپرده نقدی از ۲۰درصد به ۱۰درصد از بانکهای رفاه کارگران و تجارت رفع مانع شد‌‌ . همچنین بدهی شرکت مصنوعات چوبی بیگناه از بانک رفاه کارگران و تسهیلات فراورده های لبنی آهنگر از بانک تجارت تعیین تکلیف شد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد