سرویس: اجتماعی
کد خبر: 83320
|
14:08 - 1398/09/08
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

ملت ایران در مقابل جنگ روانی امپراطوری رسانه ها پیروز شد/کسبه و بازاریان جز مواقع اضطرار قمیت ها را بالا نبرند

ملت ایران در مقابل جنگ روانی امپراطوری رسانه ها پیروز شد/کسبه و بازاریان جز مواقع اضطرار قمیت ها را بالا نبرند
امام جمعه اردبیل گفت: اجتماعات عظیم در برابر یک جنگ روانی بی‌نظیر دشمن بود وملت ما در یک جنگ نرم رسانه‌ای و روانی که امپراتوری رسانه های غرب آن را هدایت می کرد پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: از کسبه، تجار و صاحبان خدمات می خواهیم جز از سر اضطرار قیمت ها را بالا نبرند بسیاری از کالاها و خدمات متأثر از قیمت بنزین نیست؛ البته اینکه دولت می گوید قیمت را اصلا بالا نبرید، این درست نیست اگر به یک راننده ولو به طور کامل کامل بنزین سهمیه ای بدهند باز هم پانصد تومان قیمت بالا رفته است و او چاره ای ندارد جز اینکه خدمات خود را با همان قیمت تنظیم کند اما عده ای افزایش قیمت بنزین را بهانه می کنند و قیمت را به صورت دلخواهی بالا می برند و یا اگر کالا و خدمات کسی متوقف بر بنزین نیست او هم بالا می برد.


وی افزود: همه بدانند ما به این کشور و به این ملت دِین ملی و دینی و تاریخی داریم. ضربه به ملت و کشور در حساس ترین مقطع که کشور در صدد خارج کردن خود از یوغ تاریخی استعمار و قدرت های اهریمنی است یک خباثت بزرگ حساب می شود و همه بدانند که فرصت گران کردن، یک امتحان سخت الهی است و روزی خداوند از آن سؤال خواهد کرد.


امام جمعه اردبیل گفت: در روایت است «فَأعِدّ لَهُ جَواباً» و رسول خدا پیامبر رحمت نفرین کرده بر کسی که امت او را در مشقت قرار دهد و بلکه فرموده هرکس گران نکند ولی آرزوی گرانی کند، عمل چهل ساله او خبط می شود.


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها تصریح کرد: راهپیمایی های اخیر مخصوصاً راهپیمایی دوشنبه تهران با تمام راهپیمایی ها فرق دارد، ۲۲ بهمن مثلاً مردم در حالت عادی سیل آسا در خیابان ها اجتماع می کنند اما راهپیمایی های اخیر بعد از سوء تدبیر دولت و بعد از فشار سخت اقتصادی بر مردم بود، به همین جهت این راهپیمایی مطلب بسیار بزرگی را نشان می دهد و آن اینکه بصیرت ملت ما در تشخیص و دفاع از منافع ملی و مصالح کلان و جدا کردن آن از مطالبات به حق به اوج رسیده و کشور بیمه شده است، به همین جهت رهبر معظم انقلاب درباره این راهپیمایی ها تعبیری را آوردند که درباره  هیچ راهپیمایی بیان نکرده بودند.


وی افزود: توجه شود این اجتماعات عظیم در برابر یک جنگ روانی بی‌نظیر دشمن بود وملت ما در یک جنگ نرم رسانه‌ای و روانی که امپراتوری رسانه های غرب آن را هدایت می کرد پیروز شد و آن ها دست خالی برگشتند. ۱۶۰ کانال ماهواره ای و هزاران پایگاه اینترنتی همه شکست خوردند.  عصبانیت آنها بعد از بصیرت ملت فوران می کند. تازه آنچه می بینیم ظاهر آنهاست در باطن «جلویی گمیری لر!!!»


امام جمعه اردببل اظهار داشت:جنگ روانی معاصر آن چنان قوی حساب شده کارشناسی شده و عقبه دار است که وارد هر کشوری می شود ملت آن کشور را در مسیر خلاف مصالح و منافع ملی آن کشور به حرکت در می آورد.

وی تصریح کرد:یک جنگ روانی آنها این است که اقلیت را به جای اکثریت نشان دهند. ملت عراق محال است که به کنسولگری ایران صدمه بزنند. طرفداران ابوبکر بغدادی، ابو مصعب زرقاوی و زهران علّوش نقاب به سرشان می کنند و به کنسولگری ایران صدمه می زنند از آن طرف آمریکا وانمود می کند که ملت عراق این کار را کرده است. ملت عراق کاملا می دانند که تمام مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست.

آیت الله عاملی گفت:آمریکا با صراحت می گوید برای نفت وارد عراق شده ام و آنها باید نفت را در اختیار ما بگذارند! آنها خودشان صدام را تحریک به حمله به کویت کردند سپس با همان بهانه به عراق وارد شدند و دو میلیون جمعیت جان خود را از دست داد. واسناد نشان می دهد که سفیر آمریکا به صدام گفت اگر به کویت حمله کنی ما مخالف نیستیم. از آن طرف به کویت گفت اگر درصد خاصی از نفت خود را به آمریکا اختصاص دهی ما صدام را بیرون می کنیم.

امام جمعه اردبیل گفت:جنگ هشت ساله با ایران را نیز آمریکا به عراق تحمیل کرد و خسارت های فوق العاده و غیرقابل جبران به عراق و ایران وارد شد و وزیر دفاع آمریکا بعد از پیروزی انقلاب وارد بغداد شد و به صدام دستور حمله داد. آمریکا این همه جنایت در عراق کرده و حالا آزادانه و بدون اجازه وارد عراق می شود.


وی عنوان کرد: داعش تا پشت دروازه های بغداد رسیده بود و بلکه تا جلولا (45کیلومتری مرز ایران) آمده بود و اگر ایران مانع نمی شد الان عراق کاملا دست داعش بود. داعش 1700 جوان خلبان را در پایگاه اسپایکر با دستور اسرائیل و آمریکا مظلومانه و وحشیانه کشت تا عراق نیروی هوایی نداشته باشد و تا حال 500 دانشمند عراقی را ترور کرده اند تا عراق، آینده علمی نداشته باشد.

آیت الله عاملی ابراز داشت:داعش تا پشت دروازه های بغداد رسیده بود و اگر ایران وارد نمی شد عراق کلا به دست وحشی ترین گروه تروریست تاریخ سقوط می کرد و همه این ها را عراقی می دانند محال است عراقی علیه ایران شعار بدهد و شعار علیه ایران یا حمله به کنسولگری، ظهور دلارهای عربستان و برنامه های سیا و موساد است.

خطیب نماز جمعه اردبیل افزود:یک نویسنده و محقق عرب می گوید:تمام آنچه در خاورمیانه می گذرد فیلم آمریکایی است  سردمداران کشورهای عربی به مثابه مهره هایی روی صفحه شطرنج هستند این آمریکاست که آنها را هر طور که دلش بخواهد حرکت می دهد. آنها مالک هیچ اراده ای از خودشان نیستند.
امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا و ائتلاف آمریکایی بدانند که زمان تهدید و فشار گذشته و ملت ایران هیچوقت در دست آنها مهره روی صفحه شطرنج نخواهد شد.

انتهای پیام/م

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد