سرویس: سبلان ما
کد خبر: 83372
|
14:10 - 1398/09/13
نسخه چاپی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور:

سالانه 20 هزار پروژه روستایی نظارت می شود

سالانه 20 هزار پروژه روستایی نظارت می شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور گفت:با ایجشکبه نظارت1500 نفری، پیش بینی می شود سالانه 20 هزار پروژه روستایی را نظارت و روند پیشرفت آن ها را احصاء شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علیرضا نخعی درجلسه راه اندازی شبکه نظارت بر پروژه های روستایی اظهار داشت: از ساماندهی یک هزار و 500 نیری فنی در کشور برای ایجاد شبکه نظارت بر پروژه های روستایی خبر داد.
وی افزود: این نیروها از داخل نیروهای دولتی انتخاب شده اند و پیش بینی می شود سالانه 20 هزار پروژه روستایی را نظارت و روند پیشرفت آن ها را احصا کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور گفت: با راه اندازی شبکه نظارت روستایی نیمی از پروژه های اجرایی روستایی در کشور تحت پوشش قرار می گیرد.
نخعی هدف از راه اندازی شبکه نظارت بر پروژه های روستایی را انسجام بخشی به فعالیت ها و اقدامات در روستاها دانست.
وی افزود: تلاش می شود با نظارت بر پروژه ها و استخراج نیازمندی های روستاها شاخص های عمرانی و زیربنایی توسعه یابد.

32 درصد جمعیت اردبیل را روستائیان تشکیل می دهد
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری از جمعیت روستایی بالایی برخوردار است.
میرعلی رحیمی زاد افزود: 404 هزار جمعیت روستایی در استان اردبیل وجود دارد که 32 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی در استان ،باید تلاش برای توسعه روستاها بیش از پیش شتاب گیرد و بتوانیم زیرساخت های فرهنگی ، طرح های هادی و فضاهای ورزشی را در استان افزایش دهیم.

شناسنامه پروژه های روستایی تدوین شود

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیزگفت: باید با انجام اقدامات عمرانی ، اقتصادی و فرهنگی ماندگاری روستاییان دارای توجیه باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه سالانه اعتبارات زیادی برای عمران روستاها اختصاص می یابد ، باید بتوانیم با فعالیت هم راستا و مکمل توسعه روستایی را در استان شتاب بخشیم.
قلندری بیان کرد: تدوین شناسنامه برای پروژه های روستایی و هماهنگی و عمل بر اساس اولویت ها می تواند در تسریع در توسعه روستایی موثر باشد.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: باید بتوانیم بر نیازسنجی و اولویت بندی اعتبارات مورد نیاز برای طرح ها ی توسعه ای روستاها را توزیع کنیم.
وی گفت: راه اندازی شبکه نظارتی پروژه های روستایی از جمله موثرترین روش برای مدیریت روند اجرای پروژه ها می باشد و باید به صورت مستمر بازخورد اقدامات در روستاها دریافت شود.
شبکه نظارتی پروژه های روستایی با مشارکت دفاتر فنی و امور روستایی ، فرمانداری ها و دهیاری ها برای رصد اقدامات عمرانی و طرح های توسعه ای در روستاها فعال می شود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد