سرویس: گردشگری
کد خبر: 83406
|
00:10 - 1398/09/17
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

خانه مشروطیت اردبیل ثبت ملی شد

خانه مشروطیت اردبیل ثبت ملی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:خانه مشروطیت اردبیل در همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، نادر فلاحی شامگاه  روز شنبه 16 آذرماه 98 با اعلام این خبر اظهار داشت: این خانه‌ تاریخی در همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که در ماهشهر برگزار شد با موافقت کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی و با همکاری شهرداری اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: خانه‌ قاجاری "اسماعیل بیگ"، متعلق به مرحوم اسماعیل بیگ شیروانی‌ کاردار فرهنگی سفیر روس در اردبیل و تاجر اردبیلی بوده که در جریان قحطی ۱۳۲۷ قمری نقشی اساسی در تامین معیشت مردم اردبیل داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در طول چند سال گذشته، تقریبا همه خانه‌های تاریخی تحت مالکیت میراث فرهنگی استان مرمت شده و در صورت اعلام موافقت مالک آماده مرمت خانه تاریخی مشروطیت نیز هستیم.

وی با تاکید بر این‌ که با ثبت ملی این خانه‌ی تاریخی، هرگونه دخل و تصرفی بدون اجازه‌ی میراث فرهنگی در این بنای قاجاری غیرقانونی است افزود: هر اقدامی مغایر این موضوع با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد