سرویس: سیاسی
کد خبر: 83412
|
09:30 - 1398/09/17
نسخه چاپی

رئیس دادگستری استان اردبیل:

رسانه‌ها نقش سنگینی در سالم سازی فضای انتخابات دارند

رسانه‌ها نقش سنگینی در سالم سازی فضای انتخابات دارند
رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:رسانه‌ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در جهت مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست‌اندرکاران خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ناصر عتباتی، صبح امروز در  در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی:باید به کوچک‍‌ترین تخلفات انتخاباتی حساس بود تا جرایم انتخاباتی به حداقل برسدو در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون حاشیه، از هر گونه تخلفات انتخاباتی جلوگیری کرده و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی و قاطع انجام می‌گیرد.

وی افزود:رویکرد کنونی دستگاه قضایی رویکردی پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها بوده و از این رو طی ابلاغ دستورالعملی از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری کل کشور تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرائم انتخاباتی تا روز اخذ رأی در سه محور اصلی به دادگستری‌های استان تبیین شده تا شاهد کم‌ترین تخلفات انتخاباتی باشیم.

رئیس دادگستری اسان اردبیل گفت:نظارت بر فضای مجازی و رصد عملیات روانی دشمنان، مدیریت هدفمند فضای سایبری، آگاه‌سازی عمومی در خصوص جرائم انتخاباتی، تذکر به کاندیداهایی که تخلفات انتخاباتی داشته باشند و ... از جمله مواردی است که در این دستورالعمل جامع در ۵۴ بند ابلاغ شده است و می‌تواند نقشه راهی برای برگزاری انتخابات سالم و بدون تخلف باشد.

وی تصریح کرد:تمام سعی و تلاش دستگاه‌های مربوطه بر این است که جرائم انتخاباتی به حداقل برسد و جرمی اتفاق نیفتد و البته اگر پس از تذکرات هم‌چنان شاهد تخلفاتی باشیم قطعا برخورد بازدارنده، قاطع و تأثیرگذار با متخلفان انجام خواهد گرفت.

عتباتی افزود:رسانه‌ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در جهت مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست‌اندرکاران خواهند بود و در این میان فضای مجازی هم رصد می‌شود تا فضای انتخابات را مخدوش نکرده و موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد