سرویس: استانی
کد خبر: 83465
|
13:01 - 1398/09/23
نسخه چاپی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار :

دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای قانون حمایت از ایثارگران هستند

دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای قانون حمایت از ایثارگران هستند
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای قانون حمایت از ایثارگران و رفع مشکل این قشر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، یعثوب نژاد محمد ظهر امروز در همایش اجرای قانون حمایت از ایثارگران اظهار داشت: ایثارگران اعم از شهدا ،جانبازان ، آزادگان  و رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس از وجود خود مایه گذاشتند و  همه مدیون این از خودگذشتگی ها هستیم.

وی افزود: بررسی مسائل و مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از جمله وظایف دستگاههای اجرایی بوده و باید در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

نژاد محمد گفت: والدین شهدا و جانبازان به دلایلی از قبیل کهولت سن ، بیماری و هزینه های سنگین درمانی از مشکلات بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه مواجه هستند که باید اقدامات تسهیل در روند درمانی و استفاده از خدمات بیمه ای برای آنها فراهم شود.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: در راستای رفع مشکلات بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران نیز تمامی شرکت های دولتی باید بر اساس قانون حمایت از حقوق ایثارگران عمل کنند.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در این همایش گفت: بر اساس قانون ، دستگاههای اجرایی موظف هستند در برگزاری آزمون استخدام ها ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش را به خانواده شهدا و ۵ درصد هم برای جانبازان و رزمندگان اختصاص دهند.

علی اکبری تصریح کرد: ۴ قانون در حوزه اداری و استخدامی در خصوص حقوق ایثارگران وجود دارد که دستگاه های مرتبط موظف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد