سرویس: سیاسی
کد خبر: 83487
|
10:44 - 1398/09/25
نسخه چاپی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل:

دو روز تا اعلام احراز اولین مرحله از صلاحیت داوطلبان/ ۶ هزار ناظر آماده نظارت در پای صندوق های رای

دو روز تا اعلام احراز اولین مرحله از صلاحیت داوطلبان/ ۶ هزار ناظر آماده نظارت در پای صندوق های رای
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل از اعلام احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم از طریق فرمانداری ها طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مانظریان پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اردبیل در محل دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل اظهارداشت: طی دو روز آینده ۲۲ آذر ماه سال ۹۸ اولین مرحله از احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم از طریق فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

نظریان با اشاره به اینکه با ثبت نام 241 نفر از داوطلبان و با پایان فرصت ثبت نام برای داوطلبان از 16 آذرماه هیئت نظارت و بازرسی انتخابات فعالیت خود را مبنی بر احراز صلاحیت های داوطلبان آغاز کرده است افزود: تنها تا دو روز دیگر نتیجه اولین مرحله از اعلام احراز صلاحیت های داوطلبان از طریق فرمانداری ها ابلاغ و اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مراتب رد صلاحیت ها بصورت مکتوب و سند برای داوطلبان از طریق فرمانداری ها اعلام می شود تصریح کرد: بعد از اعلام اولین مرحله از رد صلاحیت ها چهار روز زمان برای اعتراضات داوطلبان تایین شده است که در این مدت زمان داوطلبان رد صلاحیت می توانند مدارک و اسناد مکتوب خود را برای اعتراض به شورای نگهبان و هیئت نظارت و بازرسی انتخابات تحویل دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل بیان کرد: اولین مرحله از اعلام نتایج احراز صلاحیت 27 آذرماه می باشد که نهایت تا یکم دی ماه داوطلبان حق و زمان اعتراض دارند که از یک تا 22 دی ماه بررسی ها انجام و در نهایت در همان 22 دی ماه دومین مرحله از اعلام احراز رد صلاحیت های اعتراضی انجام می شود.

نظریان ادامه داد: داوطلبان بعد از اعلام نتایج اعتراض رد صلاحیت ها در مرحله دوم که 22 دی ماه خواهد بود نهایت تا سه روز دیگر زمان و حق اعتراض دارند که بعد از اتمام زمان اعتراض سه روز شورای نگهبان و هیئت نظارت و بازرسی باز 20 روز به بررسی این اعتراضات پرداخته و تا نهایت 22 بهمن ماه اعلام نتایج رد صلاحیت در مرحله سوم انجام خواهد شد.

۶ هزار ناظر آماده نظارت در پای صندوق های رای

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: 6 هزار ناظر پس از آموزش های لازم آماده نظارت پای صندوق های رای هستند.

نظریان با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های 241 داوطلب از 5 حوزه انتخابی در حال رصد و مورد بررسی قرار گرفته است افزود: به فعالیت های غیرقانونی داوطلبان در بین مردم و جامعه تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت تکرار در احراز صلاحیت هر کدام از داوطلبان طبق ماده و آیین نامه نظارت بر تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی داوطلبان که برعهده قوه قضائیه می باشد تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: داوطلبان از قول رویایی و غیر ممکن پرهیز کنند چرا جزو تخلف انتخاباتی و تبلیغاتی محسوب می شود.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد