سرویس: سیاسی
کد خبر: 83496
|
21:46 - 1398/09/25
نسخه چاپی

سیری در فضای انتخاباتی اردبیل؛

سایه سنگین شایعه رد صلاحیتها بر انتخابات اردبیل/ فضای مجازی داغ تر از فضای حقیقی است

سایه سنگین شایعه رد صلاحیتها بر انتخابات اردبیل/ فضای مجازی داغ تر از فضای حقیقی است
سایه سنگین شایعه رد صلاحیتها، تنور انتخابات را سرد نگه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با نزدیک شدن به  ۲۷ آذر ،روز اعلام صلاحیت‌ها، توسط هئیت اجرایی، سایه سنگین رد صلاحیتها بر فعالیت های انتخابات و تبلیغاتی کاندیداها، تاثیر شگرفی گذاشته است.

در یازدهمین انتخابات مجلس استان اردبیل در مجموع 241 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی  از 5 حوزه انتخابیه این استان  ثبت نام کرده اند که از این تعداد 32 نفر از بانوان  هستند.

در هفته جاری   شایعات رد صلاحیت ها به اوج خود رسیده است و گمانه زنی ها بر این است که برخی از نمایندگان کنونی و نامزدها از قافله رقابت های جا می مانند.

آمار رد صلاحیت شدگان تکذیب می شود

در فضای مجازی استان اردبیل آماری از رد صلاحیت ها به تفکیک شهرستان ها و استان منتشر که چندی بعد تکذیب شد.

رئیس ستاد  انتخابات استان اردبیل با رد شایعات مطرح شده گفت:به اطلاع مردم فهیم و نجیب استان و مدیران شبکه های مجازی می رساند که این آمار کذب بوده وصلاحیت داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طبق برنامه زمانبندی توسط مراجع چهارگانه در دست بررسی است.

بهروز ندائی افزود: مدیران شبکه های مجازی انتظار می رود تا نسبت به صحت اخبار منتشره با دقت و مسئولیت بیشتری عمل کرده و اخبار رسمی را از طریق کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات پیگیری کنند.

اما طبق برخی شنیده ها کاندیداهای مطرح از هر دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی در معرض رد صلاحیت هستند.
فضای مجازی داغ تر فضای حقیقی

فضای مجازی استان اردبیل با به صدا در آمدن زنگ انتخابات تحت تاثیر قرار گرفته و کانال مطرح استان فارغ از تخریب ها بدنبال معرفی کاندیدهای انتخاباتی هستند؛انتقادات از مجید خدابخش استاندار سابق اردبیل در فضای مجازی نسبت به سایر نامزدها بیشتر است به گونه ای که برخی کانال های که منتسب به جریان اصلاحات است در صدر کرسی منتقدان نشسته اند.

نامزدها انتخاباتی سعی در جلب نظر مدیران فضای مجازی برای حمایت در آستانه انتخابات برآمده اند تا جو حقیقی و مجازی به نفع آنها تمام شود.

گروه های تلگرامی متعددی با پایان یافتن ثبت نام انتخابات مجلس ایجاد شده تا ضمن انتقال پست ها تبلیغاتی منتقدین را نیز مشغول خود کنند.

بازار یادداشت نویسان نیز داغ است به گونه ای که یک فرد  برای قلم زدن در راه انتخابان  چه اصولگرا باشد و  یا اصلاح طلب به توافق رسیده اند و روزانه ده ها پست تلگرامی از آنها در فضای مجازی در حال چرخش است.

فضای حقیقی برخلاف فضای مجازی همانند هوای اردبیل سرد سرد است و متاثر از گفت و شنود های مجازی ها نشده است،درست که جلسات انتخاباتی کم و بیش   پا برجا است اما سایه سنگین  رد صلاحیت ها تنور انتخابات را هنوز سرد نگه داشته است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد