سرویس: اردبیل
کد خبر: 83519
|
09:21 - 1398/09/30
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبرداد؛

تبدیل مدرسه تاریخی پورسینا به موزه صفویه شناسی / صحن قزلباش، پاتوق فرهنگی می شود

تبدیل مدرسه تاریخی پورسینا به موزه صفویه شناسی / صحن قزلباش، پاتوق فرهنگی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه احیای دروازه عالی قاپو پس از 7 دهه مهمترین کار میراث فرهنگی در این مدت کوتاه است از ساماندهی صحن قزل‌باش بقعه شیخ صفی الدین خبرداد و گفت:از این محل برای ایجاد پاتوق فرهنگی استفاده خواهد شد.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه گذشته در خصوص مرمت و بازسازی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی پرداخت و گفت: احیای دروازه عالی قاپو پس از 7دهه مهمترین بخش بازسازی این بقعه تاریخی و ارزشمند است.

وی از ساماندهی صحن قزل‌باش مجموعه شیخ صفی الدین خبرداد و گفت: از این محل برای ایجاد پاتوق فرهنگی و بازارچه صنایع دستی استفاده خواهد شد.

فلاحی در ادامه سخنان خود به استحکام بخشی و بازسازی مدرسه تاریخی پورسینا نیز اشاره کرد و گفت: از این محل نیز برای ایجاد موزه صفویه شناسی و پاتوق هنری برای هنرمندان استفاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی حمام شیخ به عنوان موزه صنایع دستی به میدان در واقع تعریف مسیر جدید در داخل مجموعه است،گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از جمله اقدامات انجام گرفته در 18 ماه گذشته برای بازسازی و استفاه بهینه از این مجموعه تاریخی در اردبیل است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد