سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 83597
|
20:11 - 1398/10/03
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل:

نویسندگان عرصه ایثار و شهادت، گنج یاب های دفاع مقدس هستند

نویسندگان عرصه ایثار و شهادت، گنج یاب های دفاع مقدس هستند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه نویسندگان عرصه ایثار و شهادت در واقع گنج یاب های دفاع مقدس هستند، گفت: نویسندگان متعهد می توانند با استخراج گنجینه های دفاع مقدس از کوران حوادث، نقش مانگاری در گام دوم انقلاب ایفا کنند.

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  با بیان اینکه نویسندگان عرصه ایثار و شهادت در واقع گنج یاب هایی است که می توانند گنجینه های دفاع مقدس را از کوران حوادث استخراج کنند،گفت: تاکنون بیش از 100 نخبه از فرزندان گرانقدر شهدای استان اردبیل در این حوزه شناسایی شدند.

وی گفت: فرزندان شهدا در کنار نویسندگان حوزه دفاع مقدس در این مدت توانستند ضمن جمع آوری خاطرات شهدای استان، در تدوین دایره المارف دفاع مقدس اردبیل نیز به ایفای نقش بپردازند.

گردآوری 41650 اثر مربوط به شهدا در استان اردبیل 

واحد در ادامه سخنان خود به نقش اردبیل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون 41650 اثر در قالب نامه، وصیت نامه، دلنوشته از شهدای گرانقدر استان اردبیل جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 4065.عکس از شهدای گرانقدر، رزمندگان دوران دفاع مقدس و ازادگان اردبیل جمع آوری شده است، گفت: 82310 سند مربوط به این حوزه نیز گردآوری و طبقه بندی شده است.

ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات 4114 نفر از فعالان دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به تاریخ شفاهی دوان دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز همکاران بنیاد حفظ آثار تاکنون توانستند با مصاحبه از 548 بسیچی،531 پاسدار،422 ارتشی،241 نفر از پیشکسوتان نیروی انتظامی، 161 آزاده سرافراز، 60 رزمنده و 32 همرزم شهدای مدافع حرم ، 39 جهادگر و 2089 نفر از خانواده های معظم شهدا به ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس بپرازند.

وی تصریح کرد: از 4289 نفر از افراد شناسایی شده برای ثبت خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس تاکنون 4114 نفر مورد مصاحبه قرار گرفته اند.

واحد در پایان سخنان خود از جشواره های ادبی به عنوان بهترین بستر برای شناسایی نویسندگان حوزه دفاع مقدس نام برد و گفت: با برگزاری کارگاه های آموزشی برای منتخبین جشواره، می توان از این هنرمندان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد