سرویس: اردبیل
کد خبر: 83598
|
20:15 - 1398/10/03
نسخه چاپی

گزارش خبری؛

نهمین جشنواره ادبی یوسف در اردییل + فیلم

نهمین جشنواره ادبی یوسف در اردییل + فیلم
نهمین جشنواره ادبی یوسف با حضور فعالان حوزه شعر و داستان و تجلیل از نفرات برگزیده در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نهمین جشنواره ادبی یوسف بعد از ظهر امروز با حضور مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل و نمایندگان سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و جمعی از فعالان حوزه شعر و داستان در فرهنگسرای بانوان اردبیل به کار خود پایان داد.

ادبیات، بهترین فضا برای صیانت از ارزش های کشور است

امامی یگانه فرماندار اردبیل در این مراسم از زبان شعر و داستان به عنوان زبان گویا و رسای اسلام و ایران نام برد و گفت: هنر جایگاه ویژه ای در جهان دارد و می توان به راحتی از طریق آن مفاهیم معنوی زیادی را جهانی کرد.

وی با بیان اینکه مفاخر ادبی ایران در طول تاریخ توانستند فرهنگ، تاریخ، تمدن و آداب و رسوم کشور را زنده نگه داشته و به جهان عرضه کنند،به اهمیت ادبیات در جهان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: توجه و حمایت ائمه معصومین(ع) از شاعران خود گویای جایگاه ادبیات در اسلام است.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان تاریخچه ایجاد ادبیات مقاومت و پایداری در کشور پرداخت و گفت: دفاع مقدس و حماسه هایی که شهدای گرانقدر در 8 سال جنگ تحمیلی خلق کردند همگی برگرفته از مکتب عاشورا است.

وی از ادبیات به عنوان بهترین فضا برای صیانت از ارزش های این آب و خاک نام برد و گفت: درون مایه ادبیات دفاع مقدس نشأت گرفته از نهضت عاشورا است به همین علت است که ادبیات مقاومت بعد از دوران جنگ تحمیلی، روز به روز مستحکتر و شکوفاتر می شود.

امامی یگانه از ادبیات مقاومت به عنوان یکی از عوامل روحیه بخش برای مقابله با توطئه های دشمنان در 40 سال گذشته نام برد و گفت: در شرایط خاص منطقه ای نیز ادبیات مقاومت می تواند در همه ابعاد به خصوص  ابعاد سیاسی، اقتصادی و بین المللی برای رزمندگان این عرصه ها روحیه بخش شود.

ارسال 90 اثر در بخش شعر دفاع مقدس

شهاب الدین وطن دوست نماینده هیئت داوران در بخش شعر با بیان اینکه سخن از فهم و شعور و عاطفه است، گفت:صاحبان اندشه و قلم در این جشنواره شعرها نابی از دفاع مقدس را به اشتراک گذاشتند به طوریکه برخی آثار حرف های زیادی برای گفتن در محافل ادبی کشور دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 اثر از 24 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: آثار راه یافته به بخش نهایی بر مبنای موسیقی، اندیشه، زبان، تصویر شاعرانه، عاطفه و تخیل مورد داوری قرار گرفتند که در نهایت 3 اثر در بخش فارسی، 3 اثر در بخش ترکی، و 5 اثر نیز در بخش زیر 15 سال جهت تجلیل به دبیرخانه جشنوه ادبی یوسف معرفی شدند.

 

فاطمه بشیرزاده نماینده هیئت داوران بخش داستان نیز از دریافت 70 اثر به دبیرخانه بخش داستان جشنواره ادبی یوسف خبرداد و گفت: از میان آثار دریافتی تنها 14 اثر در حد متوسط توانسند به بخش پایانی جشنواه راه پیدا کنند.

وی با انتقاد ازمتولیان داستان استان در خصوص برگزاری کارگاه های اموزشی برای نویسندگان جوان اردبیل گفت: ایده های خوبی در ذهن نویسندگان استان وجود دارد ولی تنها به دلیل عدم آشنایی آنها با ساختار ادبیات داستانی و مهارت لازم ایده ها در قالب قصه و گزارش بیان شده اند

وی در پایان سخنان خود از موضوع جشواره، چینش آگاهانه مطالب و روایت به عنوان ملاک داوری در بخش داستانی جشنواره ادبی یوسف نام برد و گفت: در این دوره از جشنواره 3 اثر قال تقدیر شناخته شدند.

نهمین جشنواره ادبی یوسف توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با همکاری نیروهای مسلح، بسیج هنرمندان، کانون پرورشی فکری کودکان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های استان در فرهنگسرای بانوان اردبیل به کار خود پایان داد.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد