سرویس: سیاسی
کد خبر: 83608
|
10:20 - 1398/10/04
نسخه چاپی

مروری بر تجلی بصریت در فتنه88 ؛

نهم دی؛ پندها و عبرت ها

 نهم دی؛ پندها و عبرت ها
نهم دی، تکرار یک انقلابی دیگر و در واقع نشانگربهترین راهبرد امنیت سازی در کشور و امنیت مردم محور بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران 8 ماهه در کشور در حالی خاتمه داد که در این میان دستاوردهای مهمی نیز برای کشور به ارمغان آورد.

اکنون بعد از گذشت 11 سال از فتنه 88 ابعاد تازه ای از این رویداد را می توان مورد بررسی قرار داد، از یک طرف جریان بازنده انتخابات پذیرفته است که در سازوکارها و نهادهای مستقر فعالیت کند و به نوعی عملا به نادرستی سیاست خود در زیر سوال بردن نتیجه انتخابات سال 88 اعتراف کرده است، از سوی دیگر مدیریت بحران رهبر معظم انقلاب در سال های پس از فتنه جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور و بازگرداندن همگان بر مسیر و مدار قانون بوده است که این اگرچه تجربه گران سنگ و پرهزینه ای بود، اما به هر حال در مسیر تداوم و پویایی انقلاب اسلامی حایز اهمیت است.

رهبر انقلاب در تحلیل ابعاد حماسه نه دی می­ گویند:"فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند براى فریب دادن مردم، اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند.(۸/دی/ ۱۳۸۹)

فتنه 88 بزرگترین توطئه برای براندازی انقلاب اسلامی بود

 

درس­ ها و عبرت­ های فتنه 88

مدیریت بحران رهبر انقلاب و نیز اهمیت حفظ و حراست از جایگاه رهبری بخصوص در وضعیت غبار آلود با روشن شدن بیشتر ابعاد حادثه درسال­ های بعد مشخص شد و به ثبوت رسید.

 نهم دی نشان داد که بهترین راهبرد امنیت سازی در جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم محور است، حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران 8 ماهه در کشور پایان داد.

 بحران سال 88 تلاش پنهانی در جهت تضعیف توان دولت و نظام برای تحقق برنامه­ های اداره کشور بوده است. نگاهی به شاخص ­های اقتصادی سال های بعد از 88 نشان می دهد که با وجود درامدهای سرشار نفتی تاثیرات منفی بحران سال 88 در اقتصاد کشور نیز قابل توجه بوده است. این امر مورد توجه رهبر انقلاب برای نامگذاری سال 89 به همت مضاعف و کار مضاعف قرار گرفت در واقع زیان ناشی از آثار فتنه سال 88 حتی نیازمند کار و تلاش مضاعف چند ساله داشت.

بررسی زوایای حماسه 9 دی

دستاوردهای مهم حماسه 9 دی

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و اعلام کردند اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

در ادامه به مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بزرگ در داخل کشور می پردازیم که می توان در ابتدابه افزایش جایگاه مردمی، اقتدار و استحکام نظام،  تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه های پیچیده، کنار رفتن نقاب‌ها از چهره نفاق آلود سران فتنه، رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری، ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در بین ملت، موضع گیری اکثر قریب به اتفاق شخصیت ها و جریانات سیاسی علیه فتنه گران، شفاف سازی فضای سیاسی و اجتماعی، عمق بخشی و بصیرت افزایی، غربالگری انقلابیون واقعی از مدعیان دروغین، عافیت طلبان و مصلحت اندیشان، منفعل شدن جریان فتنه و افول حیات سیاسی آنها اشاره کرد.

در ابعاد خارجی دستاوردهای مختلف حماسه نهم دی ماه نیز می توان بهآشکار شدن خطر نفوذ دشمن، آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام و پیوند فتنه با خارج، اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی، تحرک بخشی به بیداری اسلامی منطقه،حمایت ملی از حکومت های مردمی،حفظ استقلال سیاسی، شکست تئوری‌های غربی در کپی برداری از انقلاب‌های مخملی، رسوا کردن سطح و حجم مداخلات خارجی‌ و کمک‌های مالی آمریکا و غرب به فتنه‌گران، مطالبه اخراج برخی از اعضای سفارتخانه های فعال در اغتشاشات فتنه، آشکار شدن نقش رسانه‌های غربی با ایجاد شبکه‌های اجتماعی در کمک به فتنه‌گران و چالش فعال سازی مجدد آنها پرداخت.

در واقع می توان گفت امدادهای غیبی و اراده مردم برای خنثی كردن فتنه ها لازم و ملزوم یكدیگر هستند وخداوند منان سرنوشت یك ملت را زمانی به زیبایی رقم می زند كه مردم آن ملت خواهان آن سرنوشت باشند.

اعتراضات بنزینی

سریال فتنه افروزی های دشمن از 88 تا 98

انقلاب اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها از قبیل جنگ تحمیلی، نفوذ، ترورهای ناجوانمردانه منافقان و حربه‌های سیاسی، تا به امروز با اقتدار و با صلابت هرچه تمام در مقابل تمامی توطئه های دشمنان به خوبی ایستاده است.

بعد از فتنه های سال 98، 96  می توان فتنه 98 را بزرگ‌ترین فتنه سال‌های بعد از انقلاب نامگذاری کرد که البته فتنه سال‌های اخیر با حضور میدانی مردم جمع شده ‌و این معنای واقعی بسیج است که دشمن از آن هراس دارد، فتنه امسال و درگیری‌ها و آشوب‌های خیابانی نقشه مشترک آمریکا، اسرائیل و منافقان برای دست کشیدن مردم ایران از حمایت مقاومت اسلامی بود که بازهم با همراهی و آگاهی مردم شعله های این فتنه نیز به خوبی کنترل و خاموش شد.

گروهک منافقین از دو سال گذشته طراحی‌های فراوانی برای فتنه 98 کرده بودند، صف و چینش دشمنان در این حوادث٬ همانند طراحی‌های جنگ احزاب است و همه دشمنان تحت رهبری صهیونیزم جهانی وارد میدان مبارزه با مردم و نظام اسلامی شدند، دشمن هنوز هم طراحی جامعی برای دشمنی با کشور دارد و لزوم آمادگی همه آحاد مختلف مردم به ویژه بسیجیان در این عرصه حساس کشور احساس می‌شود.

یکی از نقشه‌های فتنه٬ ایجاد اختلاف در صفوف نیروهای انقلاب و رهبری است، تردید در تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد شبهه در عمل به تدابیر ولی فقیه بزرگ‌ترین فتنه است، خناسان نیز در لایه‌های مختلف اجتماعی در تلاش هستند تا بین و امام و امت فاصله ایجاد کنند.

مردم امروز با توجه به اینکه هم در آستانه 9 دی ماه قرار و انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته ایم لذا باید آگاهی و بصیرت خود را بیشتر از روزهای گذشته بالا برده و اجازه ندهند که بازهم دشمنان با توطئه چینی های خود موجب آشوب ها و فتنه افروزی های دشمنان در داخل کشور باشند.

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد