سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 83618
|
17:53 - 1398/10/04
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

جایگزینی مطالعه کتاب در جرایم خرد و سبک/بستر استفاده از کتابخانه بصورت یکسان برای تمامی اقشار جامعه فراهم شود

جایگزینی مطالعه کتاب در  جرایم خرد و سبک/بستر استفاده از کتابخانه بصورت یکسان برای تمامی اقشار جامعه فراهم شود
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مطالعه کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه های مورد استفاده در مجازات جایگزین حبس برای جرایم خرد و سبک مورد توجه ویژه در محاکم قضایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ناصر  عتباتی عصر امروز در جمع مسئولان و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: باید زمینه و بستر استفاده از مجموعه کتابخانه های استان به طور یکسان و بدون تبعیض برای عموم شهروندان فراهم شود

وی افزود:در راستای فراهم نمودن زمینه مطالعات برای آحاد جامعه و توسعه فکر و اندیشه و نیز افزایش معلومات عمومی و نیز به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تفاهم نامه ای مابین دادگستری استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل منعقد شد.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:ارتقای سطح دانش و آگاهی های جامعه و ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و در دسترس قرار دادن کتاب های تاثیر گذار در بین آحاد مردم از مهمترین کارکرد نهاد کتابخانه ها می باشد.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلات اصلی در بدنه جامعه ما متأسفانه نداشتن فرهنگ مطالعه کتاب است به طوری که آمار استانی جمعیت عضو کتابخانه ها هم حکایت از آمار کم عضویت در کتاب خانه ها را دارد.

عتباتی تاکید کرد:باید برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که کتاب خوانی جزو ضرورت‌های لاینفک زندگی همه ما باشد و سطح آگاهی های جامع در حوزه های مختلف با مطالعه کتاب افزایش یابد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه افزایش سطح فرهنگی کتاب در جامعه موجب کم شدن آسیبهای اجتماعی می‌شود یاد آور شد:آرامش ای که در سایه مطالعه کتاب برای انسان رقم می خورد غیرقابل این انکار است و مسلما کتاب خوانی جامعه را به سوی امنیت آرامش سوق داده و خشونت و بزهکاری های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

عتباتی ابراز داشت:از آنجائیکه کتابخانه ها یکی از فرهنگی ترین محیط در جامعه است تأکید کرد: باید سعی شود تا رفتار و کردارهای کارکنان این مجموعه نیز به عنوان الگوی فرهنگی برای مراجعه کنندگان قلمداد شود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به استفاده از مجازات های جایگزین حبس در دادگستری استان گفت: در این زمینه استفاده از مطالعه کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه های مورد استفاده در مجازات جایگزین حبس برای جرایم خرد و سبک مورد توجه ویژه در محاکم قضایی است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد