سرویس: سبلان ما
کد خبر: 83679
|
15:28 - 1398/10/09
نسخه چاپی

با حضور 70 شاعر انقلابی برگزار شد؛

محفل ادبی شعر بصیرت در شهرستان سرعین+ فیلم

محفل ادبی شعر بصیرت در شهرستان سرعین+ فیلم
محفل ادبی شعر بصیرت با حضور 70 شاعر انقلابی به همراه تجلیل از اساتید شعر استان در شهرستان سرعین برگزار شد.

سید سعید اطهر نیاری مسئول انجمن کانون شهر بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از برگزاری محفل ادبی شعر بصیرت با حضور 70 شاعر انقلابی خبرداد و گفت: این محفل شعر همزمان با سالروز حماسه 9دی و با حضور حجت الاسلام اصغری امام جمعه شهرستان سرعین، راحلی فرمانده سپاه ناحیه سرعین و اساتید برجسته شعر استان همچون عسگر شاهی و رحیم اسداللهی مشهور به قارتال در این شهرستان  برگزار شد. 

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف برگزاری این محفل شعر پرداخت و با بیان اینکه زبان شعر یکی از هنرهایی است که به خوبی می توان حماسه را در ذهن مخاطب به تصویر بکشد، گفت: 9دی از آن روزهای خدایی است که مردم با حضور منسجم خود، در تاریخ این سرزمین حماسه ای بی بدیل آقریدند چراکه دشمنان اسلام و قرآن همه تلاش خود را به کار برده بودند تا در فتنه سال 88 انقلاب ما را از پای دربیاورند اما مردم بصیر و ولایی ایران اسلامی با حضور مقتدرانه خود در صحنه ها مشت های محکمی بر دهان استکبار زدند.

دلداده از پیشکسوتان شعر استان اردبیل نیز در حاشیه این مراسم درگفتگو با خبرنگار ما به تبین ماهیت شعر و ادبیات پرداخت و گفت: نوع نگاه شاعر به حوادث و رخدادها است که شعر را غنی، پرمحتوا و ماندگار می کند.

وی از حماسه نه دی به عنوان ماندگارترین روزها در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی نام برد و گفت: نگاه های موجود در این حماسه ماندگار می تواند سال های سال برای شاعران و ادبا منبع خلق اثار ادبی و هنری شود.

حجت الاسلام محمود اصغری امام جمعه سرعین نیز به بیان ویژگی های حماسه 9 دی و راهکارهای مقابله با فتنه ها و برهه های غبارآلود پرداخت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد