کد خبر: 83735
|
22:37 - 1398/10/11
نسخه چاپی

رئیس جمهور در اردبیل:

آرمان های انقلاب اسلامی، فروشی نیست/انتخابات، ایستگاه انتخاب لوکوموتیو حرکت است

آرمان های انقلاب اسلامی، فروشی نیست/انتخابات، ایستگاه انتخاب لوکوموتیو حرکت است
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه آرمان های انقلاب اسلامی، فروشی نیست، به انتقاد از منتقدین دولت پرداخت و با بیان اینکه ارائه لایحه وظیفه دولت است که باید در مجلس تصویب شود، گفت: در برخی مواقع، نهاد واسطه حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان، دچار مشکل می شود و نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور امشب در جلسه شورای اداری ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار به آغاز سال میلادی نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: سال 2020 سال صلح جهانی شود.

وی در ادامه سخنان خود به افتتاح پروژه های ملی در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ساخت کامیون به دستان پرتوان ایرانیان آن هم در استان اردبیل بیانگر ظرفیت بالای استان در فعالیت های صنعتی و اقتصادی است.

صنعت معدن، مردمی تر می شود

رئیس جمهور به تحولات لاستیک سازی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اردبیل پیش روی لاستیک سازی مدرن مبتنی بر دانش بنیان در کشور است.

روحانی در ادامه سخنان خود به معادن استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: معادن از آن جمله صنایعی است که باید مردمی شود و در این خصوص وزارت صنعت و معدن با کار بی نظیر خود معادن را به مردم واگذار کرده تا بخش اشتغال و ثروت در کشور مردمی تر شود.

علت بیکاری جوانان استان، غفلت مسئولین از ظرفیت های خدادادی این منطقه است

رئیس جمهور به قابلیت های گردشگری استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته ای نه چندان دور درصدد بودیم تا با ایجاد دریاچه های مصنوعی و تزریق آب خزر به اردبیل، جاذبه های گردشگری برای استان اردبیل ایجاد کنیم اما با وضعیت فعلی اقتصاد و هزینه های موجود، این کار امکان پذیر نیست.

روحانی در ادامه سخنان خود به جاذبه های طبیعی و ذهن خلاق مردم استان اشاره کرد و گفت: ایجاد پل معلق در ارتفاعات استان علاوه بر ایجاد جاذبه های گردشگری موجب اشتغالزایی و ثروت زایی در استان شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل سرشار از استعداد های گران بها و منابع خدادادی است، گفت: بی کاری در استان اردبیل مفهومی ندارد و اگر امروز اردبیل دچار بی کاری شده است علتش غفلت مسئولان از استعدادهای خدادادی استان اردبیل است.

این مقام مسئول به جایگاه ویژه اردبیل و هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: طرح های مشترک زیادی بین ایران و جمهوری اذربایجان در شرف انجام است که از این رهگذر اردبیل سهم ویژه ای خواهد داشت.

وی از ایجاد شهرک صنعتی و خط راه آهن به عنوان یکی از پروژه های مشترک نام برد و گفت: اردبیل در آینده نزدیک نقش بسزای در صادرات ایران به جمهوری اذربایجان و حتی روسیه خواهد داشت.

روحانی به همسایه های ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: امروز کشور ما با 12  کشور از 15 کشور همسایه رابطه خوب دارد و آن دو سه کشور هم باید سعی کنند تا با کنار گذاشتن دشمنی ها، موقعیت ایران را بپذیرند تا همه 15 کشور از زندگی ایده ال در منطقه برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارها و وظایف دولت نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد زیربناها و فراهم کردن ساختارها از جمله وظایف انکار ناپذیر دولت است.

بالاترین مقام اجرایی کشور در ادامه سخنان خود به اجلاس مالزی اشاره کرد و گفت: سران 4 کشور ایران، مالزی، قطر و ترکیه در این اجلاسیه بر مشارکت خوب و همه جانبه تاکید کردند که منشاء تحولات ارزشمند در آینده نزدیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار اقتصادی مال مردم، دانشمندان، کارآفرینان و سرمایه گذاران است، گفت: وظیفه دولت تامین زیربناهای تحولات اقتصادی است.

روحانی با بیان اینکه ایجاد فیبر نوری کار دولت است، گفت: اشتغال مبتنی بر اینترنت پرسرعت، کار مردم و بخش خصوصی است، همانطور که دولت وظیفه ایجاد جاده و بزرگراه را بر عهده دارد، بخش خصوصی نیز موظف است با ایجاد فضاهای لازم زمینه های اشتغال جوانان در جاده ها را فراهم کنند.

بانک جانشین دولت در بخش اقتصاد می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نقش بزرگی در اقتصاد کشور باید ایفا کند، گفت: بانک ها جانشین دولت در بخش اقتصاد می شوند.

وی از قرارداد پایاب سد کیوی در استان اردبیل بالغ بر 220 میلیارد تومان به عنوان یک کار بزرگ بانکی در زمینه فعالیت های اقتصادی جانشین دولت نام برد و گفت: در آینده بانک ها نقش پر رنگ تری در تنظیم قراردادهای طرف دولت خواهند داشت.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به منتقدین دولت اشاره کرد و گفت: در تحریم های دوسال گذشته که همه کارشناسان معتقد به کوپنی شدن کالاهای اساسی در کشور بودند، دولت با تمام توان تلاش کرد تا ضمن جلوگیری از این شیوه اداره کشور، با ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را در بازار در اختیار مردم قرار دهد.

وی به گرانی ها و تورم نیز اشاره کرد و گفت: هرجند برخی کالاها گران شدند اما هیچ کالایی در کشور دچار نایابی و کمبود نشد و این در سایه تلاش های دولت بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برای سال آینده نیز 11 میلیارد دلار  برای کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومانی پیش بینی شده است، گفت: اگر در شرایط عادی به سر می بردیم امسال باید حداقل 60 میلیارد دلار پول نفت در کشور داشتیم.

آرمان های انقلاب اسلامی، فروشی نیست

رئیس جمهور به آرمان های انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: استقلال، مردم سالاری، اسلامیت، جمهوریت، امنیت ملی و منافع ملی از جمله داشته هایی است که نه دولت و نه ملت هرگز بر سر آن با دشمن معامله نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه هرگز با ابرقدرت ها سازش نخواهیم کرد، گفت: سازش به معنی تسلیم دشمن شدن است و ملت انقلابی ما هرگز اجازه چنین کاری را نخواهند داد چراکه برای بدست آوردن داشته های خود رنج های زیادی برده  و ایثارگری های زیادی را متحمل شده است.
روحانی با بیان اینکه استقلال، جمهوریت و اسلامیت ایران فروختنی نیست، گفت: ملت ما رنج و سختی کوتاه مدت در برابر ابرقدرت ها را فدای خوش کامی کوتاه مدت نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه ملت ایران در زمان وقوع انقلاب تصمیم گرفت از سختی ها عبور کند،گفت: ملت ما هنوز هم همان ملت است و با تمام توان در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده است بطوریکه تاریخ نیز می گوید ملت ایران قادر است از همه سختی ها عبور کند.
از فرصت ها به راحتی عبور نمی کنم
این مقام اجرایی کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فردی نیستم که از فرصت ها بگذرم خاطرنشان کرد، اگر فرصت ایجاد شود و منافع ملت اقتضا کند  به شرط رعایت همه اصول ها وخط قرمزها پای مذاکره خواهم نشست همچنانکه در گذشته نیز با 6 کشور پای یک میز نشستیم منتهی شرایطی پیش آمدکه مقصر آن هم خود انها بودند چراکه ما به همه تعهدات خودمان صادقانه عمل کردیم ولی شخصی زمام امور آمریکا را به دست گرفت که دروغگو بود و با رفتارهای خودسرانه خود حتی تعهدات با دوستان خود را نیز زیر پا گذاشت و زمین یک کشور را نیز به متجاوز بخشید.
روحانی با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد، گفت: مجلس، دولت، قو قضائیه، نیروهای نظامی و حتی فرهیختگان و کارگران امروز باید با هم باشند و متحد و یکدست با هم تلاش کنند تا از شرایط فعلی نیز بتوانیم به سلامتی عبور کنیم.
وی به اجرای قانون اساسی در کشور تاکید کرد و گفت: هر چند قوا اختلاف سلیقه در اجرای کارها دارند ولی ملاک عمل قانون اساسی است که خود مردم به آن رأی دادند.
وی با انتقاد از نهاد واسطه حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان گفت: کار دولت ارائه لایجه است که باید در مجلس تصویب شود تا شکل اجرایی پیدا کند و در این میان شورای نگهبان نقش نظارتی و تایید کننده نهایی را بر عهده دارد ولی متاسفانه نهادی در این میان  که دچار مشکل شده است و نیاز به روغن کاری دارد قادر به انجام وظایف خود به نحو مطلوب نیست.
وی به مسائل امنیت ملی نیز اشاره کرد و گفت: مسائل امنیت ملی در شورای عالی امنیت ملی و با حضور اعضای آن از سران سه قوه گرفته تا مقامات لشگری و کشوری هماهنگ می شوند که این هماهنگی نیز در نهایت به تایید رهبر باید برسد و این نیز در قانون اساسی آمده است.
روحانی با بیان اینکه همه باید تسلیم میثاق مردمی که همان قانون اساسی است شوند، گفت: این همان چیزی است که از ابتدای انقلاب اسلامی نیز  متعهد به انجام آن شدیم.
انتخابات، ایستگاه انتخاب لوکوموتیو حرکت است
وی از انتخابات به عنوان ایستگاه قطار نام برد و گفت: ما در ایستگاه می ایستیم، رأی می دهیم تا  لوکوموتیو حرکت را انتخاب کنیم و در این میان اگر کسی مشکلی دارد در قانون اساسی پیش بینی های لازم شده است.
وی با بیان اینکه سنک دشمن ما را ناراحت نمی کند گفت: باید با دوستانمان بیشتر مراقبت کنیم چراکه راه ما امروز، راه با هم بودن است.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینکه دشمنان ما امروز نا امیدتر از گذشته هستند به نعمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین سرمایه گذاری برای کشور است و همه باید سعی کنیم تا با تقویت روحیه تحمل پذیری، سیلقه های متفاوت را یکدست کنیم تا از این شرایط نیز عبور کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد