سرویس: سبلان ما
کد خبر: 83788
|
08:41 - 1398/10/16
نسخه چاپی

یادداشت؛

باخت دو سر ترامپ و اعتبار برباد رفته کاخ سیاه در جهان

باخت دو سر ترامپ و اعتبار برباد رفته کاخ سیاه در جهان
کارشناس مسائل سیاسی شهرستان پارس آباد در یادداشت خود به تحلیل مسائل پیرامون ترور فرماندهان جبهه مقاومت توسط آمریکای جنایتکار پرداخت و نوشت:اقدام تروریستی ایالات متحده امریکا در عراق، چهره خاورمیانه را از نیروهای امریکایی پاک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی شهرستان پارس آباد در یادداشت خود به تحلیل مسائل پیرامون ترور  فرماندهان جبهه مقاومت توسط آمریکای جنایتکار پرداخت و نوشت:اقدام تروریستی ایالات متحده امریکا در عراق، چهره خاورمیانه را از نیروهای امریکایی پاک خواهد کرد.

 اظهارات ترامپ که گفته خود وی دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده و عدم حمایت گنگره از این اقدام ترامپ، او را برای ازمونی بزرگ در داخل امریکا و خاورمیانه به مرز مردودی کشانده است.

ترامپ که ترور سردار سلیمانی را دستاوردی برای پیروزی انتخاباتی خود می دانست،در صدد بود که این ترور را با سناریوی طراحی شده برای توجیه گنگره و احزاب امریکایی و جوامع بین المللی همراه کند تا با عوام فریبی به اهداف خود برسد.

وی دست به اقدامی زده است که حالا گنگره امریکا به ان مسئله کاملا اگاه شده است و نیروهای امریکایی در منطقه خاورمیانه وارد بازی پیچیده ای شده اند که اغازگر ان ترامپ است.

اما پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی که یکی از فرماندهان ارشد و مجرب خود را از دست داده کاملا برنامه ریزی شده و در زمان مشخص به امریکایی ها وارد خواهد ساخت.

ترامپ با این اقدام خود موضوع برجام و اعتبار اروپایی ها را نیز به باد داد و حال جمهوری اسلامی ایران گام هایی را بر خواهد داشت که از پاسخ نظامی به ایالات متحده جدی تر خواهد بود،ترامپ تبدیل به یک رئیس جمهوری شده است که در داخل با اقدامات خودسرانه ای که انجام می دهد اگر در انتخابات پیش رو برنده نشود که احتمالش هم کم نیست و پس از پایان حضورش در کاخ سفید و اتفاقات ان را نشان می دهد که پرونده هایی وجود خواهد داشت تا ترامپ مورد بازخواست قرار بگیرد و قربانی اقدامات خودسرانه خود در سواستفاده از قدرت و اتهاماتی که بر وی وارد شده گردد.

اقدام پارلمان عراق یکپارچگی کشورهای محور مقاومت را برای ایالات متحده نشان داد و پیامی بود برای ایالات متحده امریکا که تجزیه عراق را برای حفظ اسرائیل در منطقه خاورمیانه و  رسیدن  اسرائیلی ها به اهدافشان را دنبال می کنند،پارلمان بغداد به ایالات متحده پیامی را داد که نمی خواهند به بازیچیه امریکایی ها که سعودی ها و برخی از کشورهای عربی منطقه که برای چپاول کردن منابع زیرزمینی شان اقدام می کنند تبدیل بشوند و سپری برای ایالات متحده برای کنترل جمهوری اسلامی ایران گردند.

اقدام پارلمان عراق بر اساس مطالعات دقیق و اساسی صورت گرفته است که با توجه به پیروزی های گروه های مقاومت در برابر گروه های تکفیری در منطقه و کمک های جمهوری اسلامی ایران در برچیدن داعش را نشان م یدهد و از سویی نگرش دو قدرت جهانی چین و روسیه و نگرش مثبت انها به سوی جمهوری اسلامی ایران که از نظر توان نظامی و پیروزی بر گروه های تروریستی را دارند و پیامی برای مسکو نیز دارد که روسیه در برخی جهات به کمک دمشق و گروه های مقاومت پرداخت.

بغداد از کشورهایی که در صدد صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و کشورهای همچون عراق و سوریه هستند دست دوستی و روابط دیپلماتیک نزدیک و همکاری های نظامی و امنیتی را به سوی انها دراز خواهد کرد علی رغم اینکه ایالات متحده امریکا در متطقه خاورمیانه جز اقدامات خرابکارانه و ایجاد تنش و جنگهای نیابتی و حمایت از گروه های تروریستی را برای بدست اوردن منافع خود دنبال نمی کند و به فکر ثبات و ارامش کشورهای منطقه نیست،حال ایالات متحده بر خروج نظامی خود از بغداد اقدام نکند جوامع بین المللی چهره عوام فریبی انها را خواهند دید که پایبند به معاهدات بین المللی نیستند و نقض اشکار حقوق بشری را دنبال می کنند و در حالیکه صدای ازادی را بر گوش جهان فریاد می زنند ادعاها و سخنان کذبی هست که در مورد ازادی ملت ها می زنند در حالیکه این مردم عراق هستند که با این اقدام پارلمانشان در اخراج نیروهای امریکایی سرنوشت کشورشان را به دست خودشان رقم خواهند زد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد