سرویس: دفاع و امنیت
کد خبر: 83817
|
05:30 - 1398/10/18
نسخه چاپی

عین‌الاسد آماج موشک‌های ایرانی قرار گرفت؛

اولین گام برای «انتقام سخت» به وقوع پیوست/ هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد+فیلم

اولین گام برای «انتقام سخت» به وقوع پیوست/ هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد+فیلم
برخی منابع خبری از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برخی منابع خبری از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.

خبرنگار نظامی المانیتور به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی ادعا کرد که نه فقط عین الأسد، بلکه تمام پایگاه‌هایمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است.

در این حملات از موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه‌برد استفاده شده است.

 

هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد/ ۱۰۴ موضع حساس آمریکا در صورت خطای بعدی منهدم می‌شود
 
یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.
 
هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد/ ۱۰۴ موضع حساس آمریکا در صورت خطای بعدی منهدم می‌شود
یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه در گفتگو با خبرنگار فارس از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.
 
وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.
 
وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.
 
این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد. 
 
وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.
 
این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی ها منهدم خواهد شد.
 
 
واکنش مقام روسی به تحولات منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی
 
رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه به تحولات منطقه بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی واکنش نشان داد.
 
به گزارش المیادین، سناتور «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه به تحولات اخیر منطقه واکنش نشان داد.
 
بر اساس این گزارش، کاساچف تاکید کرد که فرصتی برای آمریکا و ایران در خصوص پایان دادن به حلقه درگیری ها پدید آمده است.
 
لازم به ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز پایگاه‌های «عین الاسد» و «اربیل» عراق که میزبان تروریست‌های آمریکایی هستند را در نخستین گام از انتقام سخت، هدف شلیک دهها موشک بالستیک قرار داد.
 
اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی موجی از واکنش های منفی را به دنبال داشته است.
 
حمایت دولت از حمله موشکی سپاه
 
ربیعی از حمایت دولت در پاسخ کوبنده سپاه به تروریست ها آمریکا خبر داد.
 
علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره حمله قدرتمندانه سپاه به پایگاه عین الاسد در توئیترش نوشت:
 
از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می کنیم.
 
به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال جنگ نبوده ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت تر و کوبنده ترخواهد گرفت.
 
در پی اولین انتقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران مواضع آمریکایی ها بیانیه ای به شرح زیر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده است. پایگاه عین الاسد با 20 موشک مورد هدف قرار گرفت و با خاک یکسان شد.
 
پلوسی خطاب به ترامپ: تحریکات غیرضرور را پایان دهید
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حملات موشکی ایران علیه مواضع کشورش در عراق گفت از ایران خواست تا به خشونت پایان دهد و به دولت ترامپ نیز تاکید کرد تا تحریکات غیرضرور را متوقف کند.
 
به گزارش پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت، از نزدیک اوضاع را رصد می کند. ما باید از امنیت اعضای ارتش مطمئن شویم که شامل پایان تحریکات غیرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست برای پایان خشونت‌ها از سوی ایران است. آمریکا و جهان نمی‌تواند جنگ را تاب بیاورد.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه)  رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.
 
المیادین: رادار آمریکا در عین الاسد برای پاسخ به عملیات‌های تهاجمی مناسب نیست
 
شبکه المیادین به نقل از الیاس فرحات یک کارشناس نظامی لبنان اعلام کرد، رادار آمریکا در پایگاه عین الاسد عراق که بامداد امروز هدف عملیات انتقام سخت ایران به ترور سردار شهید سلیمانی قرار گرفت فقط امکان شناسایی دارد اما برای دفع عملیات تهاجمی مناسب نیست.
 
به گزارش المیادین تماس‌های متعددی از واشنگتن با بغداد برقرار می‌شود اما طرف عراقی به آن پاسخ نمی‌دهد.
 
المیادین اعلام کرد که اخبار حاکی از مشارکت نیروهای الحشد الشعبی در حملات موشکی به پایگاه های آمریکایی در عراق صحت ندارد.
 
بنا بر این گزارش بالگردهایی آمریکایی از پایگاه عین الاسد برخاستند و احتمال می رود آنها در حال انتقال زخمی‌ها باشند.
 
در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سه ساعت گذشته پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.
 
ارتش عراق: 22 موشک به عراق شلیک شد و هیچ عراقی آسیب ندیده است
 
 ارتش عراق خبر داد که در حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در خاک عراق، هیچ عراقی آسیب ندیده است.
 
ساعتی پس از حمله تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی، منابعی آمریکایی مدعی شدند که در این حمله فقط چند عراقی حاضر در عین الاسد کشته شده‌اند. 
 
گروه اطلاع‌رسانی امنیتی ارتش عراق همچنین اعلام کرد که در چارچوب عملیات ایران، بیست و دو موشک شلیک شده و هفده فروند آن بر سر پایگاه عین الاسد فرود آمده است.
 
بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 
 
پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.
 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد